lördag 6 januari 2024

Årets sjätte dag...

 och nästan hela veckan ligger bakom oss, för mig en ledig sådan, toppen ju.
Men visst var det dyrare med julmaten i år, inte så att vi avlider i chock här, men ändå. 
Vi köpte allt vi ville ha, så har vi alltid gjort, jul är jul brukar vi tänka och så gjorde vi alltså i år också.

Blev ju familjemiddag här idag, försenad födelsedagsmiddag för hustrun som fyller på nyårsafton, oftast blir det firande på just nyårsafton men för denna gången tog vi det idag istället.
Endast halva familjen här idag, resten kommer nästa helg, skönt att ha lite plats att röra sig på istället för att ha alla här samtidigt.

Mitt uppdrag bestod i att späcka kadavret, blev genast befordrad till ansvarig för detta resten av livet, tänk om min karriär yrkesmässigt hade gått lika fort. ;)

Men nu ska jag fortsätta njuta av min ledighet, ha det gott allihopa.



11 kommentarer:

Susjos sa...

Se där, en kalkonmiddag minsann! Stort Grattis än en gång till Fru Guldkrycka, och vilken lycka att det finns en kock i Herr Guldkrycka!
Själv fick jag värma en fryslåda till middag idag, haha...!
God fortsättning på helgen!

BP sa...

Var det en kyckling eller en kalkon;-) Det är en konst att späcka upp en fågel. Min man kom på idén att det var enklare men kladdigare att "smöra upp" köttet under skinnet.
Än en gång ett stort GRATTIS till frugan:-)

Njut av helgen nu. På måndag börjar allvaret igen;-)

Ingrid sa...

Vi ska ha liten familjemiddag i morgon, för då fyller svärsonen år. Han är italienare och har lärt sig tycka om kroppkakor, så det ska vi ha på menyn. Eva har skalat och kokat potatis i dag och jag har gjort fyllningen. Det blir säkert en trevlig söndagslunch på Stenstugu.
Ha en fin fortsättning på helgen!
/Ingrid

Lotta sa...

Mums vad gott! Den såg verkligen smarrig ut och bara tanken på den goda såsen man kan göra av skyn så blir jag vrålhungrig. Hoppas att frugan blev nöjd med maten och förhoppningsvis blev det även skönsång från gästerna.

Ha en finfin ledig söndag :-)

Znogge sa...

Så trevligt med firande och visst kan det vara smart att dela upp det. Ser att ni fick god mat också så den uppgiften klarade du galant. Ibland gör man en kometkarriär ;-)

Kram

LillaSyster sa...

Ååå kalkon så gott=) Du kanske skulle vara i restaurangbranschen istället? Bra idé att dela upp besöken. Ha nu en bra söndagskväll

Åke sa...

Njut på du, kanske fanns dt rester av kadavret att tippa i sig idag också :) Hoppas natten går bra så du inte ligger på aga... Kom ihåg att Erland har mansdag hela måndagen. Vi sköter om oss.

Ditte sa...

Vad trevligt att samlas och fira hustrun. Och bar att dela upp det så en hinner prata och att det blir lite lugnare.
Fint med kalkon och jag är säker på att den blev lyckad.
Hälsa fru Guldkrycka stort grattis i efterskott från mig.
Ha det gott och njut av mer ledighet.

Gubben sa...

Hej!
Ser kanongott ut och hoppas allt smakade bra!

wiper sa...

Vad härligt att du har lite ledighet för det behövs när man arbetar. Den kalkonen ser jättefin ut. Grattis till din fru. Bra att kunna dela upp familjen lite och få två härliga dagar. Hos oss är alla utspridda över hela landet så vi träffas så sällan. Det är bara sonen och min mans bror som bor här.

Skrattade gott åt texten under kalkonen ;), du är så underfundigt rolig och snäll person. Kalkonen blev säkert supergod

Ha nu en skön början på veckan Micke

Marianne sa...

Det verkar inte som om mina kommentarer kommer fram?
Så denna är mest en test!
Önskar dej en fin start på nya veckan!