torsdag 17 juni 2010

Inför bröllopet!

Ja, en dag kvar, sen kommer helgen på sin vita springare och räddar mig från detta elände som kallas arbete.
Framför allt ser jag fram mot helgens bröllop.
Har utrustat mig med en kungakrona i plast och ett paket prince för att hylla begivenheten ifrån soffan. :)
Nej, vill inte jobba mer nu, ser redan fram emot semestern om några veckor, fast det förstås, ska ju på jobbintervju i morgon och vill det sig illa/väl så får jag jobb.


Men seriöst nu, en korpulent herre som passerat 40 sträcket kanske inte ska klättra omkring på stegar högt upprepande mantrat: Jag har inte höjdskräck, jag har inte höjdskräck..., jag kan klättra på stegar, jag kan klättra på stegar.....jo, visst kan jag det, upp kommer man ju, ner också för den delen, men det är ju just nedfärden där då som kan ske i kontrollerade former eller med huvudet före.


Men men, så länge man inte har papper ifrån nån läkare som bevisar att man inte är lämplig så är det bara att ljuga så man rodnar inför "rekryteringsgubben" där...vem vet, jag kanske KAN klättra på stegar och dessutom komma NER från den samma utan att slå ihjäl mig..hehe!
Kanske var dumt att hoppa på det här?
En satans tur att man har livförsäkring genom facket.
Nej, nu blir det fika..!
God Bless!

Inga kommentarer: