måndag 11 oktober 2010

Nya erfarenheter på gång.

Eller? Nja, egentligen inte, har ju varit jourhavande trädgårdstomte tidigare hos ett företag, men nu är det dags igen, ny praktikplats.

(Faktum är ju att det egentligen bara är en "förvaring" men...bara att gilla läget)

Ska iväg en sväng med dem i morgon till området man tydligen har ansvar för....kolla läget och se om det passar mig. (Och dem förstås).

Jag som endast har plastblommor på balkongen här, översvämmade sådana tom, ska alltså hålla på med trädgårdar och elände igen....helt ok....en liten föraning om att jag känner folk där som redan jobbar med det, människor jag arbetat med förut och haft förbaskat skoj med.
Detta kan bli kul, visst, jobbet är skit, men...va fan...kan man ha kul för övrigt så är det ju värt det.

Tillbringat dagen i övrigt här med musik av det grövre slaget, musik som kan få ett par högtalare att börja brinna om man drar på för mycket ;)
Grannar?? Fuck ém...passar det inte så kan de flytta ;)

Men nu blir det strax middag här, detta tunga ansvar vilar denna dag på "lullans" axlar, min kära hustru som är en fantastisk kvinna när det gäller matlagning, och mycket annat...!

Så jag tackar för denna gång och önskar er en trevlig kväll..!

See ya

5 kommentarer:

Snejky sa...

Hoppas att de e ett ställe du kommer att trivas på..
Så skönt att få middag serverad.
Hos mig blir det kyckling idag..
Ibland skulle man önska att man hade lite bättre högtalare i datan...Tycker inte dessa jag har räcker till rikgtigt..För de e najs & vrida på volymen..
Kramen

Guldkryckan sa...

Tjena snejky....har kopplat min burk till förstärkaren...brötar på ganska bra ;)
Kram till dig! :)

Sillen sa...

Hmmm jag köpte lurar till min vän, inte för han skulle spela lägre.. Utan för att han inte skulle bli vräkt haha. Skrev i brevet att du hälsa.. Ja han kommer nog undra haha. Jobbet ja, Micke det ordnar sig. Men förvaring, okej e ju ett dilemma. Men du fixar det.

Kram Sillen

Guldkryckan sa...

Sillen: Allt ordnar sig vet du... :)
Kramis!

Anonym sa...

Musikmässigt kanske det är bra att jag inte bor granne med er man i övrigt skulle det va skoj. Du, jag velar mellan min gamla blogg och en nyare. du kan ju kolla läget på cinapics.blogg.se om du har lust. Tala om vilken som tilltalar dig bäst. Den eller *hissen*
Kram
Cina