onsdag 30 maj 2012

Då va man igång...!

Har ju börjat skolan då äntligen efter en längre tids ledighet..riktigt nice.
Får se vad detta leder till i slutändan, men om allt går som planerat kommer jag snart att arbeta inom skolan.

Var ju mitt mål en gång i tiden, målet försvann ur sikte för att nu åter stå på agendan.
Underliga äro herrens vägar som prästen sa när han gick vilse i kyrktornet. ;)

Jo...blir nog bra det där...bara att slappna av...luta sig tillbaka och invänta nästa hållplats.

Utsikt från klassrummet..!

Haga är ju en anrik del av Göteborg, gamla hus finns där att se, på höjden ligger vårt gamla Skansen Kronan byggt 1687-1700...där fick människor bo under bostadskrisen 1874, drygt 300 st bodde där en kort period....inga bekvämligheter....måste varit ruggigt...men det var ju tak över huvudet antar jag.

I bakgrunden finns nybyggnation...gammalt och nytt på samma bild...gillar sånt jag.

Nä...over and out...see ya.

5 kommentarer:

BP sa...

Vilken utsikt!!! Dengillas verkligen - av både dig och mig. Å om lärandet blir tråkigt kan du ju alltid titta ut och njuta...

Carola sa...

Vackert! Jag gillar att knata omkring i Haga och fota... :-)

Svar: Du får väl köpa en sådan t-shirt då1 Den är ju faktiskt kul! :-D

Guldkryckan sa...

BP: Bra att ha i reserv ;)
Carola: Ska beställas :)

annika sa...

Åhå, så fin pluggutsikt!

Guldkryckan sa...

Annika: Den bästa :)