söndag 13 maj 2012

I träsket..!

Mina trogna läsare kanske har ett minne av min motvilja för idrott..inte min grej alls..har nämnt det på FB iallafall vet jag bestämt.
Men vem tror ni hamnade i det beryktade hockeyträsket under VM här?
Jo..
Naturligtvis..

Undertecknad skribent i egen hög person. :(

Jag som inte fattar nåt om hockey sitter där och kommenterar domarna som den värsta fotbollshuligan...öhhh...idiot...sopa...klantarsle...RAUS..RAUS....!!!
Mina kommentarer om den platta bollen de spelar med som studsar fel på isen lämnar jag därhän...eller..om det hette puck? Vet inte så noga.

Hur som helst...satt som nitad framför tv-n här...en rysk råtta som skulle kunna få hela det kalla kriget att starta upp på nytt fanns ju där härom dagen, ryske backen Alexej Jemelin...oj oj oj...guldkryckan slipade köksknivarna här i rena ilskan...! (Frugan hejade på glatt, en hushållsyssla jag lovat göra för längesedan)
Fast han fick ju sitt straff..! Nu ska han bara snubbla och bryta nacken också ;)

SÅÅ...idrott är skit...man blir bara upprörd....vilket pucko sa att att idrott "förbrödrar"? Han eller hon måste rökt nåt enligt svensk lag olämpligt innan det uttalandet...nån annan förklaring finns inte ;)

Nu blir det kaffe...ha de gött.




10 kommentarer:

annika sa...

Nämen nu börjar du bli en riktig man!!! :D :D :D

Per-Anders sa...

Jag utövar ingen idrott själv men tycker ibland det är kul att titta på. Exempelvis gillar jag när Timrå IK spelar hemmamatch och man kan ta en bärs i arenapuben.

Mia sa...

Himmel o plättar! Här blev det tvärtom...jag som suttit klistrad vid tv:n under både SM-slutspel och VM, har inte sett ett dugg senaste dagarna! Hur ska detta sluta????

Carola sa...

Hehe, själv har jag alltid varit förtjust i att kolla på ishockey på VM-nivå, det har varit lite action... det har dock minskat med åren och jag har numer knappt koll på när VM är... men den där matchen borde jag har sett förstår jag... Lite ruff och buff...

Guldkryckan sa...

Per-Anders: Aldrig fel med en bärs ;)
Mia: Jösses, har du missat detta?
Men det är inte försent ännu ju som tur är. :)
Carola: Ruff och buff var bara förnamnet ;)

Julia och Hazal- Skoliosbloggen sa...

Sv: ja men vad roligt att du hittade till vår blogg!
Tack snälla du! Ha en fortsatt trevlig dag!

BP sa...

ASG:-)))) Såg inte matchen men läste om den i tidningen. Så du levde dig in i den - matchen alltså, inte tidningen;-)
Det finns hopp för dig Guldkryckan!
Min man är ungefär som du, men han vet iaf vid det här laget vem Zlatan och Beckham är. Att Man City vann Premier League rörde honom inte det minsta. Å då är han ändå engelsman;-)

PS. Snart är det ju EM i fotboll, då kommer du säkert överge min blogg helt;-) DS

♥ Sojka ♥ sa...

Ja jag har kommit till den punkten att jag måste prioritera. Suck. Men får bli efter denna veckan. Måste varva ner.

Sladdertackan sa...

Jag fattar inget av det där heller ...

Häromkring är det fotboll som gäller och jag bor väldigt nära arenan. I går kväll var det match igen Elfsborg vs. AIK och jag såg många av mina grannar gå iväg till arenan. Själv satt jag ensam på balkongen och hörde jublet, då tänkte jag faktiskt att jag måste försöka lära mig att förstå och tycka om fotboll. Eller är det för sent tro?

Guldkryckan sa...

Julia..: Ha så fint :)
BP: Våga vägra fotboll är min paroll..! ;)
Sojka: Varva ner är bra..!
Sladdertackan: Har försökt många år...hopplöst...förstår inte vitsen med fotboll..men jag jobbar på det ;)