onsdag 24 september 2014

En vecka sen sist....

och vad har hänt?

Kan man fråga sig faktiskt..dagarna försvinner iväg och så sitter man där på kvällarna utan att att nån inspiration infinner sig för bloggens räkning, inte mycket att göra åt.

Som så många andra människor blir jag lite trött på kneget ibland..alltså..ni vet ju vad man alltid ska skriva i sitt CV när man söker jobb:

"Gillar att ha många bollar i luften"

"Flexibel"


Jo..utåt sett kan det se ut som om det stämmer in på mig..jag gör det som krävs...men i helvete heller att jag gillar det, flexibilitet kan ju vara nåt positivt ofta..men alltför ofta ren skit om du frågar mig.
Har kollegor där som slitit ett helt år med "specialgrejer" och just som bitarna börjar falla på plats..ja..då är det plötsligt dags att börja om igen på annat vis...alltså..jag hade gått i taket bildligt talat.
Måste vara ett systemfel nånstans.
Det är ju ändå människor det handlar om ytterst..människor av kött och blod.

Nä...man borde söka jobb på chipsfabriken som ligger halvvägs till jobbet där..de sökte arbetstagare för en tid sen som gillade att ha ett enformigt och tråkigt arbete..jo..ett jobb är ju ett jobb..och så får man två chipspåsar med sig hem gratis varje dag..hade passat mig ypperligt...chipsen alltså..jobbet? Ja...varför inte? ;)



Men det är väl bara att inse fakta..vilket jobb man än har så känner man sig aningen less på det emellanåt..inte alla kanske..men väldigt många.
Men..imorgon är en annan dag...kanske alla barn är snälla mot varandra just imorgon...kanske blir det fred på jorden och jag blir nominerad till nobelpriset i litteratur...ja jösses...man vet aldrig ;)

See ya :)

9 kommentarer:

Rantamor sa...

Kan man rösta fram nobelpristagare...ungefär som vi röstade i rikdalsvalet ???
Då kan jag ju lämna min röst på Guldkryckan, eller kanske du kan få polarpriset, för visst var du musiker också, eller har jag råddat ihop allt ????

Hoppas du får en bättre dag imorron på jobbet och ändå kan få hem två chips-påsar till fredagsmyset.

Tjingelingen från Rantamor...jamenvisst det var ju bara torsdag imorron !!!

Rantamor sa...

Rik-dagsvalet...det var något nytt det....hahahaha

Herr Nilssons Fru sa...

Nej, alltså nej jag har aldrig känt mig trött, eller sagt att jag är trött på jobbet - de e sant. Nu har jag ju förlorat de i varjefall, men så är de ju när cheferna blir gamla o vill avsluta sina livsprojekt :( Jag är så trött på att gå hemma .....livet som hemmafru är trist haha. Chipsfabriken, ja de där påsarna när jag går hem skulle jag nog undvika annars rullade man väl iväg till jobbet tids nog. Men jo jag skulle nog stå ut där de kan inte vara tråkigare än att gå hemma väl?

Att jobba med barn som du gör, ja då kan jag förstå man blir trött ibland, kan tänka mej att man vill en massa, få ordning, kul, harmoni och ja att ungarna har de bra och kul - oh så är de väl svårt att få till de i skolan idag....har jag hört!! Men du gör en mycket god o bra insats i ditt jobb - så håll ut, i morgon är en annan dag.
Kramiz

Anonym sa...

2 påsar om dagen blir kanske inte så bra för hälsan :)

BP sa...

Att jobba med barn och att vara lärare är för mig ett kall. Antingen är man född för det, eller så är man det inte.
Det är många lärare som just nu är missnöjda med "systemet" - har jag förstått, å med hel rätt.
Att jobba i chipsfabriken - jo där slipper du ju engagera dig och tänka behöver du inte heller göra;-)

Det där med många bollar i luften är ett skämt för en över 40, då man knappt kan göra två saker samtidigt längre. Flexibel däremot är väldigt ... töjbart...

Iväg till bokmässan med dig nu, där lär du bli inspirerad:-)

znogge sa...

Från och till så tror jag att man tröttnar men så får man lusten igen :-)Tack och lov får man väl säga!

Första året i Hjo sa...

Jo, man blev trött på jobbet ibland. Fast vi panchisar är pigga så pigga. Två påsar chips - där skulle inte jag kunna jobba.

Mia sa...

Här njuter jag av semester... Härligt!

Snart dags för mig att ta en runda på någon arbetsplats igen... men räknar ned inför den dag jag kan luta mig tillbaka... ska inte jobba så himla mycket till.... ;-)

Mmm... chipsfabrik... ja låt tanken och drömmen leva vidare.. ingen vet vart du hamnar till sist i jobbkarusellen! Kanske dyker något spännande upp, framöver.

Ha en lugn och behaglig helg nu!

Soffie sa...

Ja så kanske vi ska kalla det Rik-dagsvalet haha det va bra, hoppas du får en härlig helg...