söndag 7 september 2014

Kuturfestival?

I fredags när jag åkte förbi vårt andra torg där ICA ligger såg jag hur de "riggade" för Bergsjöns kulturfestival som gick av stapeln i helgen.
I går gick jag ner för att handla lite och de höll just på med att stämma gitarrerna, vad gjorde Guldkryckan?
Han gick inte hem omedelbart efter inköp av matvarorna, han SPRANG hem.....ja, så gott det nu går med en matkasse i ena handen.
Men först förevigade jag ju "eländet" för mina läsare, självklart, det är ju min medborgerliga skyldighet ;)

Inte min grej alls...men visst...kultur är viktigt och mångsidigt, om man gräver på djupet så är väl allt kultur på ena eller andra viset.
Men..det är totalt ointressant för mig...som så mycket annat här i livet.
_______________________________________________________________________________

De har ju målat om vår "svale" här, första dagen där när jag kom in på bottenvåningen så stod jag bara vid hissen en stund och funderade på om jag gått fel..hissdörren såg annorlunda ut också nämligen och trots att grannfrun som bor "bakom" hissdörren just kom ut var jag tvungen att kolla namnet på deras dörr, jodå, jag hade gått rätt ;)
Riktigt snyggt blev det ju där, så "ombonat" på nåt vis, så nu har vi ju säkerhetsdörr och ommålat i "svalen", nu är det bara resten kvar....såsom kaklet i vårt badrum som vi anmälde i slutet av Maj....inte ett ljud ännu.
Men den som väntar på nåt gott och det där...ja ja...så kan det gå.

Nu blir det soffan, hela två dagar ska ju betas av här i samhällets tjänst innan 5 dagars ledighet tar vid.
Ska nog kunna stå ut med det ;)

Ha de gött.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Så snyggt och kul med lite färg :-) Det livar alltid upp!

Eva Trillian sa...

Bergsjöns kulturfestival? Det låter ju trevligare än vada alla andra har i sina centrum och på sina torg: valhysteri med stugor på rad med käcka människor som lovar guld och diamantbeströdda städer ;)
Trevligt när de fräschar till lite. Hoppas ni får nytt kakel i år ;) Sånt där kan ta tid!
Önskar dig den skönaste av söndagar och en fin ny vecka, med start imorgon!

BP sa...

Det beror ju på vad man menar med kulturfestival, men en blandning av säg musik, konst och inte minst exotisk mat gillar jag. Vi var just på ett sådant idag i Stockholms motsvarighet till Bergsjön. Love it!
Å din svale är ju skitsnyggt, dessa färger blir man ju glad av. Här har de målat väggarna i bebisfärger - grrrrr.

Mia sa...

Känns som om du har en tuff vecka framför dig!! Har varit ledig i helgen, jag....ja just det!!! Har semester en vecka nu ;) Och har väl aldrig varit så upptagen som då....*suck*
Ha en go afton med frugan, kram på er

Susanne sa...

Jag är inte heller så kulturell av mig.
Ha en fantastisk arbetsvecka.

Första året i Hjo sa...

Bra att svalen fått lite färg, säkerhetsdörrar, utan brevlåda ser jag, är toppen. Ligg på om badrummet! Det kan löna sig.