söndag 14 september 2014

Valvakan...

...i full gång i skrivande stund och lite spännande är det ju.
Spelar ingen roll hur ointresserad jag egentligen är av politik, man grips ju av allvaret iallafall.
Mest nyfiken är jag över att se om den person jag kryssade i kommunvalet kommer in, ordnade några fler röster åt honom bland mina bekanta, håller tummarna här för denna man, han är väl värd att satsa på.


Som det ser ut nu verkar det vara några "tungor" på vågorna som kommer att vara avgörande för diverse spörsmål som kommer att avhandlas de närmsta fyra åren, men det är ju några timmar kvar innan vi säkert vet.

Så i morgon kan jag åter börja "ointressera" mig för politik, det är ju kört då för att ändra på något hur som helst och om man som jag ju tror på att en "världsregering" existerar och att vi således lever i en "skendemokrati" så är det lika bra att gå in i sin "bubbla" igen och söka jobb hos säkerhetstjänsten ;)

Men ok då..det ÄR spännande och valet idag avgör ju en hel del som berör oss vanliga människor i vår vardag...frågan är väl också om allt "valfläsk" kommer att utkristallisera sig till verkligheten?

Nu ska jag slå mig ner i soffan och kika på valvakan.
Ha en fin början på arbetsveckan, ni som jobbar, ni andra får ha det bra hela tiden.

11 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Valet - köttmarknad? ;) eller helt orelaterat (ok, fattar egentligen: valfläsket)?
Önskar dig en bra valvaka och en bra start på en ny vecka! ... oavsett valresultat!

BP sa...

Valfläsk visat du ju inte - det är ju nötkött i förgrunden;-)

Kollar också med ett öra och skräms bara av nuvarande siffror som visas för SD. Kan faktiskt inte låta bli att bli liiiiite glad åt Fi, även om jag inte är feminist. Men Freja har ju jobbat så hårt för det så...

Å Löfven som statsminister - ja, vad ska jag säga. Bäst jag håller min politiskt otränade käft;-)
Ha en bra vecka du med Guldkryckan:-)

PS. Hoppas det gick bra för din kompis! DS.

Rantamor sa...

Här har vi också valvaka med en kopp tè, gott och värmande, behövs lite värme när man ryser av att sd fått så många röster....

Ha en finfin vecka.

Tjingelingen från Rantamor.

Herr Nilssons Fru sa...

Valvaka höll inte jag :) jag hade redan förutspått hur de skulle gå o se på tusan - jag hade rätt :) SD ..ja om vi haft en egen liten regering här i vårt samhälle hade de styrt nu :(
Politik är trist, jättetrist...

Kramiz

Anonym sa...

önskar en trevlig vecka

marilyn sa...

Hej på dig, så där dagen efter då allt är klart. Visst var det spännande! Men som du själv skrev, nu kan man lägga det åt sidan. Det blev som det blev och Löwen kommer inte att få det lätt. Egentligen så ska man inte diskutera politik och speciellt inte om man är otränad som jag. Men ett och annat har jag tagit till mig under dessa veckorna då det var på tapeten hela tiden mer eller mindre.Ha en fortsatt bra dag!

Agneta sa...

Hej, Micke!
Det blir säkert lika bra med S i minoritetsregering som de senaste fyra åren med M.

Alla förfasas över att så många röstade på SD men kanske dom har annat på agendan är invandringen?

Nåja, ett missnöjesparti brukar ju alltid finnas med i alla regeringar världen över så det får vi acceptera oavsett åsikt.

Att både Borg%Reinfeld lämnar politiken för gott var ju väntat sedan länge.

Hoppas det blir ge&ta mellan blocken för att alla på så sätt får en bit av kakan och kan känna sig nöjda.

Nu ska jag se på släktforskning på SVT1.."Vem tror du att du är" brukar bli en riktigt intressant historielektion.
Ha det bäst!
Kramen, Agneta

Första året i Hjo sa...

Valresultatet blev nedslående för nästan allihop. Baksmälla absolut.

Per-Anders sa...

Världsregering..? Typ Matrix eller nåt?

znogge sa...

Nu gick det som det gick och vad månde bliva av det här? Ja, det återstår att se men lätt verkar det inte vara...

Nina Warglycke sa...

Jodå, spännande var det... och rätt blev det. Äntligen.