söndag 18 november 2018

Nya "rullen" var ju bättre.

Jodå, denna veckan utkristalliserade sig till något mycket bättre än förra.
Kort sagt: den bästa på länge.
Varför/hur?
Bara blev så...så kan det gå ibland. (Sekretess och annat förhindrar vidare beskrivning om varför)

Vi går vidare:
Fick ju ny telefon här, en större variant och jag kan idag knappt förstå hur jag stod ut med en mindre modell, jösses va snabbt man vänjer sig vid att kunna se bättre, sen att tyngden på den nästan faller under "olagligt vapeninnehav" är ju en annan sak ;)

Men fy va dyra vissa modeller blivit, men såklart, de används ju numera knappt till att ringa utan för en massa andra saker och det kräver väl en del antar jag....sen är det väl nån status att ha just Iphone...störtlöjligt känner väl jag...ändå sitter jag här med en ny....inte fan fick jag högre status på kneget för det ;)
Idioti!!

Förr var ungarna på skolan mycket för just det märket men jag tycker mig märka att de inte är så inne på det längre, inte som förr, positivt tycker jag.
Andra märkens status har ju stigit istället........inte för att de är dyrare utan för att de fungerar lika bra som en Iphone om inte bättre.
(Som ju alla människor med lite insyn i hur marknaden fungerar redan räknat ut sen länge)

Hit ska man väl innan jul om man har tur, julklappar ni vet....eller...äh...skit i julklappar...skäggvårdsprodukter och nya spel till mitt playstation är väl mera sanningen...lite "min grej" ;)
Frugan får ta detta med julklappar till barnbarnen...inte "min grej" alls ;)
Ok, lite smakråd kan jag ju ge ibland...alla ska göra det de är bra på...eller hur?

Ha det bäst nu.















5 kommentarer:

Mia sa...

Det är förstås kanon när det blir "bättre och bättre dag för dag" :-)

Ha det bäst även kommande vecka!

BP sa...

Jättekul att skitveckan byttes ut mot en riktigt positiv vecka. Det är du och dina kollegor väl värda:-)

Måste medge att jag har en gammal iPhone 5S. Ja, jag vet stenålder. Men så länge den funkar så får den vara kvar. Å precis som du säger så använder jag den inte för att ringa i första hand utan för att surfa.

Samsung och senaste Huawei har tagit många iPhone kunder, speciellt bland unga. Båda märken har bättre kameror än senaste iPhone 10 sägs det. Å kameran är ju det viktigaste på en mobil med tanke på alla selfies och maträtter som ska upp på Facebook och Instagram;-)

Julklappar är inte min grej heller, grymt tråkigt;-)

Önskar dig en lika bra ny vecka som den gångna!

Susanne sa...

Jag gillar iPhone intensivt och skulle ha svårt att byta modell. Hoppas att kommande vecka blir kalas.

Ejris sa...

är inne i skrutt vecka..eller ja veckor värk som inte släpper utan förflyttar sig ..typ men livet flyter ju på...

skaffade mig en ny lur i höstas en huawei pro ...mycket nöjd än så länge hoppas det fortsätter för man ska ju stå ut med den ett tag =)inga billigas saker det där...

Julklappar ska vi hålla mycket rimligt vi har gett oss 500 per skalle .... inte så pjåkigt men svårt o hitta nått riktigt bra för mindre ..fast jag har hitta ett svamphus till gubben*schhh*... nu ska det bara rimmas på det med...får fundera för rim är ett måste

Susjos sa...

Jag har också en Iphone, och har svårt att lära om, tokigt nog har vi fått Samsung telefoner på jobbet...puh, inte lätt att lära om, men på dem ska man mest svara i telefonen, så det har jag lärt mej! Julklappar stressar mej...usch!