onsdag 13 februari 2019

En fin gammal stad trots allt.

Om man bortser från all skit som i dessa tider nästan är obligatoriskt i en storstad såsom rån och misshandel mm, så är ju Göteborg ganska fint ändå.
Skansen kronan tex...alltså...gamla grejer gillar ju jag, därinne har man numera en restaurang som man kan boka om man vill.
Vid jultider har de julbord som inte går av för hackor.
Har för mig att årskurs nio ett år hade sin "bal" där som ju alla skolor med lite kvalitet låter sina avgångsklasser ha.
Fin utsikt är det också där.

Ett och annat mysigt smultronställe finns ju också en liten bit ifrån storstadslivet.


Och så har vi min arbetsplats, i Hammarkullen Angered.
Fantastisk arbetsplats numera, men visst, det har sina "sidor" ibland, men numera har de negativa sidorna minskat, vi verkar vara på gång att få till det på nåt vis.
I år slutar ju de nior som jag sen årskurs fyra har hängt med på raster och lektioner.
Skrev ju om det i det i förra inlägget förstås...jaja...tiden går.

Sitter ju här då i halvtid av min ledighet sportlovet 2019 och så här lång känns det gott att bara sitta vid vårt köksbord och kolla Youtube på "lappen".
Men fanken va jag är trött, ingen energi alls, vill inte ha nån energi förresten, den kan jag ha på kneget, det räcker ;)



Tillönskar er en superb fortsättning på veckan.



5 kommentarer:

BP sa...

Göteborg ÄR en fin stad som har det mesta. Har besökt staden i samband med Gothia Cup ett antal gånger och själv spelat cuper där. Kan lugnt säga att jag gillar både staden, dess blandade arkitektur och inte minst människorna, som är betydligt mindre snorkiga än många nollåttor. Dessutom tyker jag att äkta göteborgska är Sveriges charmigaste dialekt. Det du!

Är så glad att du efter många "tunga" år verkar trivas på "kneget". Skönt att höra att du kallar din arbetsplats för fantastisk, för då MÅSTE den vara bra. Du är ju inte direkt superlativens man om man säger så.

Energi under sportlovet behöver du verkligen inte åberopa. Jag menar du står ju inte på skidor direkt, och annan motion har ju aldrig varit din grej heller. Så njut av att göra nada och njut av resten av veckan!

Susjos sa...

Va härligt med sportlov, eller ja, semester för dej då!
Göteborg är fint, och precis som BP så gillar jag också dialekten!
Skansen Kronan har jag inte hört talas om, men det såg vackert ut.
Har varit några gånger i Göteborg, en gång faktiskt ut till Vinga, där visst Evert Taube växte upp.
Ha en fortsatt skön ledighet, jag är ledig fram till fredag, och ska passa på att njuta fram till dess!

Eva Trillian sa...

Somriga bilder så att hoppet tänds :) Det kommer en sommar igen - det blir lite ljusare varje dag!
Sportlovet till ända för din del nu? mitt börjar på måndag ;) just saying ;)

Lotta sa...

Göteborg är en mycket trevlig stad där jag själv hade kunnat tänka mig att bo. Var väldigt nära att jag hade flyttat dit för måååååånga år sedan men så blev det inte.
Trevlig läsning att ni gör något för att få en bättre arbetsmiljö och att ni även ser resultat.
Sug ut det sista av sportlovet!

:-)

Znogge sa...

Visst är Göteborg en fin stad! Hoppas ledigheten blev till belåtenhet. Min börjar denna vecka :D