tisdag 7 maj 2019

Gott och blandat.

Lite som jag när det ska bli APT på kneget, "arbetsplatsträff", inte för att det alltid är ointressant utan viktiga grejer som ska avhandlas, mest för att jag tar för givet att det ska bli en massa trams ;)
Fast mest beror det nog på att jag måste vara kvar till kl 17:00...urk...jag som slutar 15:00 i vanliga fall.
Men plikten framför allt som Särimner sade när det blev middagsdags ;)

Mina pensionsplaner har ännu ej infriats, men denna veckan ska väl ändå lotterigudarna vara på min sida?
Numera kör jag ju via appen från Svenska spel, skönt att slippa gå ner till ett ombud var femte eller tionde vecka, jösses va många spel där finns, men jag håller mig till mitt Lotto, fast kanske nån Eurojackpot ibland eller Vikinglotto förstås.
Nån gång så....!

Nu till sommaren är det dessutom två år sedan min älskade hustru opererades för cancer, en hel sommar i cancerns tecken, men allt har gått bra ju, känns som mycket längre sedan än bara två år.
Bäst att ta vara på varje dag så gott man kan, man vet ju aldrig om, eller framförallt när, man insjuknar i nån skit.

Men nu...ha det bäst.



1 kommentar:

BP sa...

APTs var inte min grej heller när jag jobbade. Tyckte de var skittråkiga trots att de hade det fina namnet inspirationsträff.
När du visar din lottokupong så tänker jag osökt på vår gamla polare (?!) Lennart. Han spelade ju också och hoppades på en storvinst. Undrar om han har lyckats vinna sedan han slutade blogga.

Så underbart att din älskade fru besegrade cancern och nu är frisk. Vilken lättnad. Å du har så rätt - är det bara två år sedan? Minns när du berättade och det känns som mycket längre sedan. Det är en positiv "känsla" tycker jag.

Ha det bäst du med!