fredag 10 maj 2019

Lite mer gott o blandat då.

Ibland känns väl livet lite som att bo i ett akvarium, man kör nyllet i glasrutan hela tiden och förstår ingenting.
Fast den känslan kommer väl över oss alla ibland, för de flesta av oss försvinner det ganska snabbt, så även för mig.
Brukar ju känna så när ett läsår närmar sig sitt slut, i år mer än på många år då "mina" ungar som jag följt sen fyran lämnar "boet".
Men det går över.

Jo för fanken...det blir bra detta!!
(Panik och lätt ångest) ;)

Är inne på nionde säsongen nu, riktigt bra är den ju...rekommenderas...fast man bör väl ha ett ganska stort intresse för eventuell existens av utomjordingar om man ska gilla det, precis som med andra serier inom denna kategori.
Nånstans därute måste det väl finnas nåt?
Eller hur?

Jag vill ju gärna tro att nånstans därute långt bortom de närmsta stjärnorna, som tar fyra år på sig för att ljuset från dem ska nå hit, så finns det någorlunda intelligent liv bortsett från endast bakterier och annat smått.
Förmodligen har väl dessa ingen aning om vår existens heller.

Hur som helst....ha det bäst allihopa.









3 kommentarer:

Znogge sa...

Om ett par veckor så släpper jag elever som jag jobbat med i tre år. Lite vemodigt men samtidigt skönt. Nästa klass som väntar lär dock bli en utmaning men först ett sommarlov!

Ha det gott :D

BP sa...

Ja, du verkar ha fått blogglusten tillbaka. Jättekul!
Klart det blir känslor när ens skötebarn lämnar boet. Men jag är helt övertygad om att du har visat dom den bästa och framförallt rätta vägen att gå genom livet. Men vet, några kanske vill fortsätta med kontakten med dig.

SciFi har aldrig varit min grej, förutom Alien med Sigourney Weaver. Den filmen älskade jag. Tyckte hon spelade så himla bra.

Om det finns något därute - jag vet inte. Men om det gör det hoppas jag att det är något bra om du förstår vad jag menar.

Ha en riktigt trevlig helg nu!

Susjos sa...

Förstår att det måste kännas lite konstigt att inte få träffa ungdomarna igen när de går vidare i livet...
Säger som BP, SciFi är inte min grej heller, förutom just Alien som BP nämner! Vilken film, minns när den kom och man såg den på bio, och hade inte en aning om vad den skulle handla om, det var nog den mest skräckfyllda film jag sett. Kom så väl ihåg bio-postern med det där ägget, och så texten: "In space no one can hear you scream".
Fast just ja "Hajen" kom ju tidigare, den var också väldigt läskig!

Trevlig helg!