tisdag 23 juli 2019

Apropå ingenting.

Jag borde starta en kurs i att komma på överskrifter, med tanke på hur bra jag är på det, och söka EU-bidrag för mitt konstnärskap ;)

Igår fick de så äntligen "tummen ur" till sist:
Se där ja..det tar sig ju..fast jag undrar om de mätt riktigt där?
(Säger han som har tummen mitt i handen och tror att han kan allt)

Sandlådan då...jo...vi har några katter i området som springer omkring...flera gånger har de varit i den lådan.
Själv förstår jag inte hur man kan ha utekatter i en bostadsområde som detta...tre och femvåningshus.
Har sett folk som släpper ut sina katter på andra våningen vilka sedan klättrar ner via avskärmningsstaketen.
Inte katternas fel...men ägarna har jag svårt att förstå mig på...iallafall deras katters säkerhet står ju på spel om inte annat.

Men vi har en kattlåda..eh..förlåt..sandlåda kvar i området...det ersätts i övrigt med sådana här...det ligger mer i tiden antar jag:

Där finns något för alla åldrar...en välbesökt lekplats vanligtvis fast idag är en vädermässig skitdag om man vill ha en fin sommardag...i appen stod det noll procent chans för nederbörd...tro mig..den hade fel..upptäckte det när jag var nere på torget.
Men det får ju gå det också antar jag...hallelujah...eller nåt ;)

Ha det fint nu.




8 kommentarer:

Znogge sa...

Utekattar har ingen lång livslängd vilket inte är förvånade. Tyvärr :-(

Ha det gott!

Ama de casa sa...

Lova att du meddelar när kursen startar så jag kan anmäla mig! :-D

Ha en finfin afton och kväller :-)

Ingrid sa...

Det är verkligen knepigt att hitta på bra rubriker. Min son bloggade under några år med slutade för han hade sån ångest just över rubrikerna. Nu tar jag inte det så allvarligt, men visst får man tänka till både en och två gånger.
Ha en skön kväll!

Ditte sa...

Precis som Ama vill jag gärna redan nu anmäla mig till din kurs.Ha ofta torka när det gäller rubriker. Gör härmed en föranmälan-
Ha det gott!

BP sa...

Hahaha! Tycker dagens rubrik är riktigt fyndig. Och om jag tittar på bilderna kan jag inte säga detsamma som jag ofta gör i min blogg: "Bilderna jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra";-)

Sedan undrar jag ju vad grejen i första bilden kommer att bli när den blir stor, eller färdig.

Den där lekplatsen på andra bilden är ganska stel och opersonlig om jag får säga så, men huvudsaken är ju att den är populär.

Vi har haft fint och varmt väder även idag.

http://kraka.moah.se sa...

Rubriker är spännande i bloggosfären. Ibland funderar jag på vad som skulle kunna ge många googleträffar, men ofta så orkar jag inte utan tar något bara.

Ju mer jag tänker på det desto mer övertygad blir jag om att det är en bra idé att bygga en sandlåda till katterna. Men det får bli ett annat år.

Susjos sa...

Men nu ska värmen komma, lagom till vi åker till värmen på Mallorca i morgon, haha...eller nåt!!! ;-D

Veiken sa...

Bra där sök bidrag från EU vi har underskott på dom bidragen har jag hört. Jag går gärna samma kurs som AMA och Ditte!
Visserligen är katter viga och kommer oftast ner på fötterna, men att ha dom som cirkuskatter är lite väl magstarkt! Jag har absolut inte emot katter, men avskys utekatter av olika anledningar. Det är ju ägarna som ska stå till svars - inte katterna! Så det så! Idag har vi kanonväder! :)