onsdag 24 juli 2019

Köpebröd?

Nja...inte min grej att köpa bröd i butik...endast The-kakor och kanske nåt litet annat vid speciella behov...i övrigt så är det frugans hembakade som gäller för Guldkryckan.
Trodde väl aldrig att det skulle bli så egentligen men det visade sig att frugan var riktigt bra på detta med att baka...upptäcktes vid inköp av en sådan där maskin för "degtillverkning" då hennes axlar förhindrat detta i många år......men speciellt billigare är det väl inte att baka själv?
Undrar om det inte till och med kanske blir lite dyrare?
Jag vet inte...upplys mig gott folk. ;)

Byggnaden på gården då...ja...den ska tydligen vara så:
Några klättrande växter ska väl till på spaljen där förstås...antar jag...det kan ju bli riktigt fint detta...fast ett litet tak kanske hade varit på sin plats...nä..jag är visst aldrig nöjd jag ;)

Ha det underbart nu allihopa därute.


7 kommentarer:

Ditte sa...

Byggnaden på gården är intressant. Speciell design. Du får ge oss bilder efter hand.
Här i hushållet är det maken som bakar det allra mesta av matbrödet. Lite köps då och då. Han bakar för att vi gillar det brödet och jag tror nog det blir billigare. Men det är inget vi direkt har funderat på. Men han gillar att baka och jag äter det gärna.

Ha det fint!

Ingrid sa...

Jag tycker att det där ser ut som rena Ernstprojektet!
Ha en fin onsdagskväll/Ingrid

http://kraka.moah.se sa...

Beror på vad du bakar. Oftast blir det ganska mycket billigare. Bakar man kaffebröd, bullar, blir det så mycket billigare att man knappt tror sina ögon.

Ha en bra kväll!

Ama de casa sa...

Bakning är verkligen inte min grej. Det blir alltid fel. ALLTID! En gång skulle jag göra en sockerkaka av ett mixpaket. "Tillsätt bara ägg och vatten" stod det. Borde väl även jag klara? Nähädå. Glömde ägget. Den blev äckligt torr.
När det går fel så blir jag sur och grinig, så för husfridens skull överlåter jag bakningen till expertisen och köper brödet.

"Ditt" hembakade bröd såg däremot både fint och gott ut :-)

BP sa...

Hembakat bröd är godast, ingen tvekan om det. Själv har jag aldrig bakat något i hela mitt liv, inte min man heller. Antingen gillar man det och har talang, eller så gör man det inte. Är dock otroligt avis på folk som faktiskt kan baka... Min mamma var otroligt duktig på det, men jag har ju ärvt pappas gener;-)

Den där installationen på gården är verkligen... speciell. Ska bli spännande att se hur den ser ut när den är klar.

Mia sa...

Av någon okänd anledning har jag slutat baka nästan helt och hållet. Synd, för visst är det godare med hembakat. Men det är bekvämt att köpa även brödet! :-)

Vetebröd blir betydligt billigare att baka om man äter mycket. Men sådant ska jag helst inte äta... har jag i frysen äter jag dock så då kan jag säga att för min del blir det dyrare att baka kaffebröd än att köpa1 :-)

Znogge sa...

Det blir nog bättre med lite klätterväxter där skulle jag tro.

Hembakat är alltid ett säkert kort men när det gäller vetebröd föredrar jag en maffig längd från ett konditori.

Ha det gott i värmen