söndag 13 oktober 2019

Jodå.

Har överlevt veckan där och nu kommer en ny...ska väl erkänna att jag i skrivande stund inte har någon större lust att gå till kneget imorgon men det brukar ju kännas bra bara man kommer igång.
Så blir det väl denna måndag också kan jag ju tänka....!
Var ju hos den lokala medicinmannen på VCT i veckan som var och fick lite ny medicin...denna gången för blodtrycket.
Nädå..ingen fara...hade jag inte varit diabetiker så hade det inte spelat någon roll...en ren rutinåtgärd i förebyggande syfte.
Mår för övrigt ganska ok ju enligt svensk sjukvård...jippie...fast några provsvar väntar jag ännu på som kommer genom "post-nords" försorg i kommande vecka...spännande minst sagt...har min medicinman i form av en kvinna dansat baklänges runt VCT med en marackas på rätt sätt eller kommer jag att förtidspensioneras?
Nä..hon har nog gjort rätt annars får hon skit av försäkringskassan ;)

Mycket emellanåt i media om 5G...nån av er som har koll?
Har bla hört att man efter en tid vid en sådan mast så lyser man grönt i mörkret...eller nåt...låter ju rimligt förstås...själv har jag två st nästan utanför fönstret...den gamla står i mitten...undrar om vi kan slopa glödlampor här hemma i framtiden då?

Ha det bäst ni alla.


9 kommentarer:

Åke sa...

Jag säger inget om försäkringskassan än. Jag har ett ärende inlämnat där jag sökt ersättning... vi får se hur det går... Ska bli spännande för jag har tre läkarintyg på 5 veckor...

Mia sa...

Små gröna män har man ju hört talas om, men inte att de ska uppträda i Göteborg eller i Jönköping heller för den delen :-)

Önskar dig en lugn, fin och rolig arbetsvecka!

BP sa...

Bra att du fick en OK-stämpel på Vårdcentralen. Å blodtrycksmedicin äter snart alla som jag känner, alltså de som är 50 plus;-)
Konstigt att dom skickar testresultaten hem till dig. Det görs mig vetande inte här. För vi patienter är ju lekmän för det mesta. Jag skulle i alla fall inte kunna tolka "medicinspråk".
Har noll koll på det tekniska och 5G. Gillar Mias kommentar - hahaha:-)
Ha en bra början på den nya veckan nu!

Ditte sa...

5G vet jag inget om alls. Men tiden får väl utvisa hur det blir. Och då får jag väl sätta in mig mer i det.
Hoppas nu att dina provsvar blir ok och att du får dem i din hand. Men Post Nord vet man aldrig. Men tur då att 1177 finns så att man själv kan titta efter.
Ha det gott och önskar dig en fin vecka.

Ama de casa sa...

Har nollkoll på det mesta, det gäller även 5G. Och en himla massa annat också, det märker jag när vi är med på quizen dom har här på båten. Idag lyckades jag dock gissa rätt på att Dr Watsons förnamn var John (han med Sherlock, du vet). Hade ingen aaaaning, men hade hellre vunnit på en lott eller så :-D

Bra att testerna var bra så här långt och hoppas att postväsendet också levererar goda nyheter i veckan.

Ha en finfin start på veckan! (Här snodde dom hela söndagen av oss. Vilka nu "dom" är... ;-) ).

Susjos sa...

Skönt att få en OK stämpel hos doktorn!
Hm, borde kanske också kontrollera min fysik, just hemkommen från Irland känns det som jag måste vila en hel vecka! Puh, men roligt har vi haft!
Ha en fortsatt bra vecka!

Veiken sa...

Din medicinman har nog dansat rätt.
Vi tittade på ett program om 5G igår kväll. Kina är redan igång med 5G, vi ska visst börja 2020-21. Det var skräckblandad förtjusning jag såg det programmet.
Det är väl som alltid när det kommer nya möjligheter. Folk blir skräckslagna. Ta bilen som exempel eller Rockmusiken. Den skulle sänka alla ungdomar i ett stort svart hemskt hål........
Ha det gott!

znogge sa...

Hoppas att de väntade provsvaren är bra och att PostNord levererar dem. Måste väl erkänna att jag inte alltid längtar till jobbet heller men jag går ju dit.

Ha en bra kväll!

Carita Liljendahl sa...

Den nya tekniken har inte enbart goda sidor, men jag har inte hört eller läst nästan nåt om 5G. Annat än att jag förstått att sånt funkar bara om det finns tillräckligt många små basstationer nära varandra? Och då talar jag inte om masterna.