onsdag 9 oktober 2019

Lite kvällsunderhållning i form av en bok 1

Så här under mörka höstkvällar med värmeljus och mys är det ju läge för lite böcker...även i pappersform trots att jag allt som oftast föredrar ljudböcker.
Lite skyldig till detta är nog Bp då hon regelbundet lägger ut bomärken
till allmänt beskådande på sin blogg...tackar för det.
Men det är trots allt speciellt med en bok i pappersform....jodå....så är det allt.
Dagens boktips då om man har samma suspekta intressen som jag:
Ja hur var det nu...rymde Stig Bergling eller fick han hjälp av utvalda delar inom säkerhetstjänsten att komma härifrån?
Om detta lär vi ju aldrig får veta...men någon högre uppsatt inom säkerhetstjänsten sägs ju ha varit hans skyddsängel...en rysk spion.
Det ni...spännande...inte sant? ;)

Minns ju rabaldret där 1987 när han rymde under en permission...jo...även spioner får permissioner men dock under viss bevakning...när de rymde var det endast nån säpobil som vaktade utanför bostaden...och på den vägen var det...fick han hjälp att fly med sin hustru?
Det skulle ju inte förvåna mig...!

Men då när han rymde hade jag inte en tanke på hur svensk säkerhetstjänst fungerade och inget internet fanns ju heller att tillgå för att få information...nu har många år gått sen dess och själv gick han bort 2015...kanske vi nån gång får reda på vem som höll honom under sina vingar?
Vem vet?
Jallai säger sig fått namnet på personen som var den skyldige.

Länk till författaren ang boken och bergling


Ha det fint alla.


9 kommentarer:

Ditte sa...

Detta ämne intresserar mig också så stort tack för tipset. Något för mig nu när jag ska ta det lite lugnt. Men vända blad kan jag.
Ha det fint!

Znogge sa...

Själv väljer jag alltid böcker i pappersformat och gillar inte alls att lyssna på böcker. Det gör mig nästan stressad. Denna är dock inte min genre så den får vara men visst är ämnet intressant ändå.

God kväll!

http://kraka.moah.se sa...

Anders Jallais böcker gillar jag.

Trevlig kväll!

BP sa...

Så himla kul att det är mina bokmärken som fått dig att läsa "riktiga" böcker igen. Det är nåt visst med att vända sidor;-)
Tusen tack för tipset. Har aldrig hört talas om varken författaren eller boken. Och om du gillar den boken så kan jag rekommendera att du köper/lånar den danska författaren Jens Henrik Jensens bokserie Oxen. Den borde vara helt i din smak.
Tusen tack för länken:-)

Ama de casa sa...

Låter som en spännande bok! Intressant med spioneri... Vi har varit på föreläsningar på båten av en ex(?)spion som förklarat lite hur det går till där ute i spionvärlden.
Känner mig lite iakttagen efter dom föreläsningarna... ;-)

Ha en fin kväll med din bok!

Mia sa...

Tack för tipset! Den boken vill jag läsa... verklighetsbakgrund förhöjer absolut intresset hos mig.

Ha det gott!

Susjos sa...

Min mans genre, helt klart, men ingenting för mej.
Men gillar att läsa böcker!
Ha det gott!

Susanne sa...

Inte min genre, gillar mest feelgood-böcker och svenska deckare och helst ska det lyssnas på.
Ha en fantastik torsdag

Veiken sa...

Det verkar vara något för mig. Intressant. Just nu är jag inne i en bokläsarperiod. Fast jag laddar ner böckerna från biblioteket på min padda. Så lätt att läsa. Ska skriva upp ditt tips! Tack för det!