söndag 3 november 2019

Snart jul igen.



Jo men visst...lite vila sitter ju inte fel ens för en katt eller två.

Nästa längre ledighet blir ju runt jul och nyår och redan har de ju börjat planera organisationens årliga julfest som sen några år utkristalliserar sig sista veckan innan jul...i år har ledningen i sin oändliga visdom bestämt maträtten för denna begivenhet...nämligen...lasagne...."vaaa".."men"..."hur"...ungefär så tänkte jag när jag fick höra detta...funderar på om det är ett skämt eller om ledningen sen kommer att förankra sitt beslut, och korrigera, när verkligheten kommer ikapp dem.
Glutenallergiker göre sig annars inget besvär på den festen...eller rättrogna som kräver något dött på tallriken i form av något med ben att gnaga på bredvid ;)

Jag går ändå inte på dessa fester då jag har ett par andra julbord med tidigare kollegor och med en vän eller två att bevista innan jul...kan bli lite för mycket av det goda ;)


Men nu kommer en ny vecka in för landning ju, operation på gång, ja jösses...detta blir en spännande vecka.

Ha det fint alla.

5 kommentarer:

BP sa...

Alltså Lasagne!!!???? Det måste väl vara ett extremt dåligt skämt. Om man nu vill snåla kan man ju bjuda på julskinka - den äkta och en veggie-variant) med brunkål och kokt potatis, eller Janssons kanske.
Skulle inte heller gå på en så "förnedrande" julfest.
Gillar julbord faktiskt - ett alltså, inte fler. Åsså kan jag inte vaea utan lutfisk;-)
Inte långt kvar till jullovet! Håll ut! Ha en bra vecka nu!

tanthuset.blogg.se sa...

Men va??? Lasagne??? Jaja, så kan det gå :D När man bjuder personalen kan man väl åtminstone försöka lite extra (tycker jag då)
Men annars är jag inte så himla glad över julbord, tror jag har jobbat på alldeles för många under åren
Ha det gott och lycka till nu (vi hörs nog på Facebook om jag inte är alldeles tokigt ute :D )

Ditte sa...

Kanske har de anammat miljötänket och kommer att servera en vegetarisk/vegansk lasagne. Men det känns ju lite trist till ett julfirande. Men kanske får en "tomtedjävel" pryda alstret för att få viss julkänsla. Och med lite extra ketchup och tomat så kanske färgerna är i hamn. Särskilt om man dekorerar med lite grön spenat.
Trevligt att du har lite annat inbokat.
Önskar dig all lycka inför kommande operation och är med i tankarna.
Ha det så bra du kan.

http://kraka.moah.se sa...

Lasagne är ju gott. Men hör inte hemma på julbordet.
Hoppas veckan börjar bra och att du sover gott nu natten innan.
Har dina fina katter skrivit önskelista än? För de förväntar sig väl en massa fina julklappar.

Ama de casa sa...

Lasagne är i och för sig gott, men man undrar ju... Man kanske kan göra en janson-variant av den? Ansjovislasagne. Mmmm... Eller inte :-D

Håller tummarna för att allt går bra med operationen och att du får mycket glass efteråt.