onsdag 25 december 2019

Mellandagarna då...

ja tydligen har de rea i stan så som sig bör men orken finns inte...inte lusten heller då vi ju har allt vi behöver och lite till ;)
Julgranen med tillhörande "klappar" då på julafton...vi var en hel hög med människor och så även Zorro...min favorit:
Nån gång blir jag väl pensionär och kan skaffa hund..nån gång.

Tillbringar mellandagarna med min nya bok:
Ett nytt spår i utredningen runt palmemordet fortsätter här att redovisas fiktivt blandat med fakta...den är bra tycker jag...men Saddam Hussein...han var tydligen sur över att sverige sålde "Robot 70" till Iran...ett motiv så gott som något annat...boforsaffären som ni kanske minns...fast jag har bara lyssnat på halva boken ännu...får väl återkomma med mina tankar angående detta mord när boken är slut.

Tillönskar er en god fortsättning på julen...det ska jag ha.


8 kommentarer:

Mia Halvarsson sa...

Jisses vad många paket!!!! Men det är klart, är man många så....väntar med spänning på vad du tycker om boken! Ha en fortsatt trevlig helg Micke! Hälsa mrs också :)

Znogge sa...

Vilken härlig skörd!
Mellandagsrea är det sista jag skulle orka gå på men det finns tydligen folk med bättre kondition på den fronten ;-)

God fortsättning!

http://kraka.moah.se sa...

Tack detsamma! Ha en riktigt god fortsättning.
Nice med en ny bok av Jallai. Kollade och såg att den finns hos Storytel Får ta den som nästa, just nu lyssnar jag redan på en spännande bok.
Måste iväg och fixa ett par inköp, men jag ser inte fram mot det. Ska kolla först också att det verkligen är öppet.

Ha en fin dag!

BP sa...

Här har jultomten fått jobba hårt med alla paket! Undrar hur han lyckades ta sig med säcken genom skorstenen och komma ut vid den öppna spisen till höger i första bilden;-)
Zorro ser ut som en trevlig hund med några år på nacken, men jag gillar hans lugna blick. Är ju hundrädd som du vet.
Boken är ju helt i din smak såklart:-)
Önskar dig också en fin fortsättning på långledigheten!

Ditte sa...

Gott om klappar var det! Och det verkar som om du också fick viss utdelning. Intressant att när du läst boken få höra dina tankar om den. Har bara sett reklam för den och vet inget om den. Och teorierna om Palmemordet är ju aktuella fortfarande.
Vad gäller någon rea skulle jag inte ens komma på tanken.
Önskar dig nu en god och lugn fortsättning på julen.

Susjos sa...

Låter som en trevlig julafton! fin hund och många julklappar. Boken är som klippt och skuren till dig!
Ha nu sköna mellandagar, och ja, rean skippar vi!

Lotta sa...

Tack detsamma! Härligt med många paket och en pälskling att gosa med. Rean får vara i år, orkar inte trängas med alla nysande hostande människor. Ska bli spännande att höra ang boken sedan när du blir klar.
Ha det gött och passa på att njuta av din ledighet!

Ama de casa sa...

Oj vad med paket! Hoppas att fina Zorro också fick nåt paket att "bita i" ;-)
Skulle också vilja ha hund nån gång, men ännu så länge reser vi bort lite för mycket för att det skulle vara läge för en hund.

Palmemordet ja... Jag tycker faktiskt att det var lite synd att dom tog bort preskriptionstiden för mord och det som av en händelse precis då när den var på väg att "slå in" just för Palmemordet. Jag tror att det hade varit det enda som kunde ha gett lösningen. Ja, att skurkarna inte skulle kunna straffas för brottet. Det har plöjts ned tillräckligt med skattepengar för att lösa det hela...

Tack - och ha en finfin annandag!