onsdag 1 januari 2020

Nya året är här..2020.

Nja...reflektionen igår över 2019 blev väl sådär minst sagt...kort och koncist blev det men ni som följt mig hela året vet ju ändå hur det varit.
Men nu ska man väl ta tag i detta nya år och göra vad man kan för att nyttja det efter bästa förmåga.
Imorgon ska de operera min näsa iallafall...skulle ju egentligen börjat arbeta imorgon men har medvetet valt att lägga operationen där så det inte påverkar ungarna på kneget eller mina kollegor alltför mycket.
Sen framåt lördagen väntas det besök av familjen för att fira frugans födelsedag...det är vid sådana sammankomster jag ångrar att jag köpte en hörnsoffa till att ha i min "mancave"...hade behövt platsen för annat i form av plats för alla gästerna utan att man måste flytta runt en massa bord och stolar.
Men det får väl gå...det är ju bara en dag om året...vad gör man inte för sin älskade hustru?

Och nej...jag längtar inte alls till måndagen då jag återgår till min tjänstgöring...fast lite kul ska det bli att träffa kollegorna...men bara lite ;)
Får väl erkänna att jag är lite rastlös periodvis...men det skulle nog vara emot naturlagarna om det berodde på att jag varit hemma för länge, måste bero på något annat.....eller hur ?

Rekommenderar romen där jag tog det sista på igår...den var god...det tyckte nalle också.


Ha det bäst nu alla.

7 kommentarer:

BP sa...

Då hoppas jag att det går riktigt, riktigt bra imorgon när du blir av med dina polyper i näsan. Smart val av dag, då slipper du visa fejset på kneget också;-)
Å du, på måndag är det Trettondagen, så du återgår till jobbet först nästa onsdag. Så du får två extra dagar ledigt, å de kan du tacka mig för;-)

Nallen är ju hur söt som helst, en väldigt ovanlig "varelse" - love it!

Rastlös är då inte ett ord jag hade använt för att karakterisera dig - hahaha:-)

God fortsättning till dig och frugan din!

Znogge sa...

Hoppas att det går riktigt bra i morgon.

Även om jag inte längtar tillbaka så kan även jag bli lite rastlös så det får jag träna på :-)

God fortsättning!

Ama de casa sa...

Håller tummarna inför morgondagen! Hoppas att allt går bra.

DUM nalle som satte i sig all den goda drycken! Rätt åt han att han ser lite blarig ut! Fast söt på samma gång ;-)

Susjos sa...

God Fortsättning på det nya året och stort lycka till i morgon!
Håller med Ama, det ser ut att nalle smakade på en hel del i den flaskan, haha!
Ha det gott!

Veiken sa...

Hoppas allt löper väl idag!! Ja som sagt lite får man offra för dom närmaste. Gratta din fru!! :)

Ditte sa...

Håller tummarna för att din operation har gått bra. Och bra att du sedan kan vila upp dig lite innan jobbet tar vid. Trevligt med frugans födelsedagskalas och finns det "hjärterum finns det stjärterum".
Bäst är nog att inte fundera över varifrån rastlösheten kommer. Räcker med att konstatera att den finns.
Önskar dig och frugan nu det bästa inför 2020.

Carita Liljendahl sa...

Hoppas att allt går väl med operationen sedan när det är dags!
Och att ni får en hejdundrande trevlig födelsedagsfest :-)