torsdag 16 januari 2020

Snart fredag igen.

Men först ska en torsdagskväll läggas till handlingarna i form av lite persedelvård...har återigen fått ett hål i innerfickan på min vinterjacka.
Blir ju så när man har sina egna kläder i tjänsten och telefoner mm ska ner och upp ur fickorna hela tiden.
Jag är faktiskt en liten "fena" på nål och tråd när det kniper, men be mig inte trä en symaskin för då slänger jag ut den genom fönstret ;)

Kneget då?

Jo...10 personer frånvarande igår och idag...8 av dem på kurs...till och med vikariepoolen skrattade åt hur korkat det lät...8 st samtidigt.
Men det tycks ha avlöpt väl, lite bråk här och där förstås men det hör ju till vardagen nästan så inget ovanligt där.

Har lyckats få bort den sista julgrejen...hade ju en stjärna i köket som vi glömt men jag drog ner den i morse medan kaffet var på gång...nu är julen på riktigt över ;)
Kommer in till er i dagarna och kollar till er....på återseende.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Aj då, det var många frånvarande på en och samma dag. Jag kan tänka mig att det inte var lätt att lösa vikariefrågan.
Lycka till med persedelvården!

Ha en bra helg när det blir så dags!

BP sa...

Så du är också duktig på att sy! Det är min man också. Han måste ha ärvt talangen av sin pappa som också var en fena.
Känner igen det med hål i fickor på jackor. Jag brukar ha nycklar där också - oooops!!!

Åtta på kurs och två sjuka antar jag. Lite väl många att ersätta på en gång kan jag tycka. Inte riktigt genomtänkt om man säger så, men tur att allt gick relativt bra ändå.

Mia Halvarsson sa...

Heja Micke, vad duktig du är!! Skit med personalen där då men det verkar ju ha gott bra ändå å nu är det fredag så let's go!!! Ha det gott:)

Ditte sa...

Låter lite märkligt att skicka åtta samtidigt på kurs. Kanske glömde man här logistiken här. Skönt att det ändå verkade ha fungerat.
Vad gäller persedelvård lämnar jag det med varm hand till maken. Då blir det bra gjort. Kanske har ni män en särskild gen för detta...
Önskar dig en bra helg.

Ama de casa sa...

Haha! Jag ser likheter här. Jag syr gärna (nåja, då jag måste) med nål och tråd. Symaskinen som jag tjatade med mig vid flytten 2006 har bara fått komma upp från garaget en gång och då sydde jag EN söm. På ett överkast, så det var i och för sig en lång söm, men ändå.

Sen har jag en likadan julstjärna också. Dom ger så fint sken dom där :-D

dercy lyne sa...

Hej, jag heter Darci Lyne, jag kommer från New Jersey, USA. Jag läste en postkommentar online av en Los Angeles Based Journalist avslöjar hur han permanent botade svag erektion och snabb utlösning 2 månader efter att hans fru lämnade honom och han sa också att Dr. NOSA får sin ex-fru att återvända efter 2 års åtskillnad. Jag kontaktade samma Dr. NOSA på grund av mina utmaningar i livet, jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde att vittnesmål är ett verkligt bevis. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
Jag hade så tur att stöta på SVARTA MAGISKA STAVNINGAR
 Caster personlig kontakt
 -Mail- blackmagicsolutions95@gmail.com
Jag är inte säker på att jag kunde ha gjort det utan honom. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man såg någon annan och han sa att vi var klara. Efter att Dr.NOSA lanserade en Magic Love-spell, ringer min man mig på mobiltelefonen och han återvänder hemifrån. Tack så mycket för att du tog tillbaka min man hem efter 3 års separation. Vi är alltid skulda. idag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... det kan du också
WhatsApp med honom-- +2349083639501
* Love Spells Win-Back Ex-lover
* Magi för framgång och marknadsföring
* lycklig charm - BUSINESS STAR
* avdelningar - SKYDDSHOOK
* förbannelse upplösning
  Skilsmässa problemlösning?
  lösningen på sjukdom och sjukdomar i kroppen vill ha en kärlek för en ny älskare?
* andlig rening
* fertilitetsmagi - FRUITS OF WOMEN
* dekret magi, STAV LOTTERI & VINN-SPEL STAV