lördag 18 april 2020

Lite helg igen...

och de två arbetsdagarna innan kändes oändliga....jösses.
Tur det blev en mjukstart efter lovet då, hade inte pallat något annat ;)
Ja, ungarna hade inte pallat mer heller och det är väl där den stora vinsten av att ha kort vecka infinner sig som mest..kidzen.

Har bedrivit fredagskväll och lördagen här framför mitt playstation varvat med lite film, har känt mig helt död och det råder man mest bot på med just spel och film.
Så blir det ibland, har helt enkelt inte haft någon lust för något alls, Covid-19 är väl en av orsakerna, vad vet jag?
Vad ska man göra liksom?
Har slutat följa sidor på fb iallafall som handlade om just Covid-19...där var så mycket hat att jag helt enkelt gick ur de båda som jag varit medlem i en vecka drygt.
Kanske är bra att följa även det men jag kände för egen del att det blev för mycket skitsnack och hat där...det klarar jag mig så bra utan ;)

Så jag håller mig i hemmets lugna vrå, som man ju ska i dessa tider, och umgås med våra katter....vi har det bra trots allt här på femte våningen.

Ha det så fint alla ni därute så ses vi snart igen.

7 kommentarer:

Ditte sa...

Skönt och bra med en kortare vecka för er alla.Hoppas det blir en bra helg och att du kan göra det du gillar. Nog så viktigt. FB har jag inte och det skulle vara stressande att följa olika grupper för vad jag öfrstått är dte inte direkt så mycket upplyftande som skrivs.
Fint att du har både katterna och hustrun nära.
Önskar dig en bra helg.

Znogge sa...

Man får göra det som man mår bra av helt enkelt. Måste säga att det känns segt på många vis men det är bara att uthärda och hoppas på bättre tider!

God kväll!

BP sa...

Minns när man hade korta arbetsveckor och hur skönt det var. Å då jobbade jag inte ens med barn;-)
Covid-19 är bara för mycket. Man blir bara nojig. Till och med jag har börjat påverkas, och det gillar jag inte. Typ ta tempen en gång/dag, tvätta händerna fyra gånger i timmen, göra gymnastikövningar som är skittråkiga, nej! Har till och med slutat titta på Rapport klockan 21:00. Man orkar liksom inte med hur mycket som helst.
Ändå har vi det i Sverige så mycket bättre än i andra länder. Här får man åtminstone fortfarande gå ut om man vill. Men det är ju ingenting för dig ändå, så där påverkas du ju inte;-)

FB är skit. Det har jag alltid sagt. Så jag vågar vägra fortfarande;-)

tanthuset.blogg.se sa...

Helt rätt Micke, man behöver inte utsätta sig för hat och elakheter, ingenting blir bättre av det!
Ha en mysig kväll nu <3

Ingrid sa...

Man orkar inte med hur mycket covid-19 snack som helst. Det räcker bra med rapporterna via radion och tv. Facebook och alla förståsigpåare där kan man lugnt strunta i.
Ha en fin fortsättning på helgen!
/Ingrid

Herr Nilssons Fru sa...

Jag lyssnar en gång om dagen i rapporter om Corona. Läser tidningen på morgonen o sedan får de vara nog. Jo de e lite långtråkigt nu, jag jobbar ju hemma o är glad att de funkar. Men visst saknar man de vanliga. Visst saknar man den så kallade fysiska kontakten, bara att ses o umgås. Vi hoppas på ljusare tider för världen och oss :)

Ha en fin söndag
Kramiz

Ama de casa sa...

Nej tack - hat klarar vi oss väldigt bra utan... Fattar inte att folk kan bli helt galna på nätet. Sanslöst.

Vilken härlig bild! :-D

Ha det gott!