söndag 23 augusti 2020

Resorb?

 När det är varmt som det har varit en tid nu så försvinner tydligen en del salter i kroppen då man dricker mycket vatten. Köpte in detta då att ha och den sista veckan tror jag mig inte ha kunnat överleva utan det. Kanske ren inbillning men då jag dricker kopiösa mängder vatten när det är varmt, som man ju ska, så har jag mått lite illa....detta har fungerat för mig. 

 

Finns ju eget man kan tillverka har jag läst men jag gör det lätt för mig, jag är en lat individ helt enkelt, en snygg sådan trots allt ;)

Men visst är det så, fast jag städade lite igår och lite idag, så att vårt residens kan glänsa ytterligare en vecka. Men i övrigt har jag inte gjort något vettigt överhuvudtaget om man bortser från lite tjänstgöring i köket. Såååå....ok då....men nu ska jag åtminstone göra "ingenting" resten av dagen ;)

Tillönskar er alla en fantastisk avslutning av denna helg.

 

 

 

7 kommentarer:

Znogge sa...

Precis, varför krångla till det när man kan göra det lätt för sig!

God söndag :D

tanthuset.blogg.se sa...

Att göra ingenting är klart underskattat! Så du gör helt rätt....
Man borde kanske skaffa ett lager Resorb?? Man vet ju aldrig när nästa värmebölja slår till....nästa år.... Vi har ju haft alldeles lagom sommar nu i augusti, sköööööönt!
Ha det så gott nu, kram till er!

BP sa...

Jag använder också Resorb, men jag svettas inte så mycket, inte ens när det var riktigt varmt som de gångna två veckorna. Men i Spanien tar jag alltid minst två Resorb per dag.
Men nu är hettan ju borta, åtminstone här på östkusten. Bara 22 grader.
Låter härligt att inte göra någonting. Det är jag himla duktig på kan jag säga;-)
Ha en bra vecka nu!

Susjos sa...

Inte dumt med resorb om du dricker så mycket vatten. Ja, det har varit väldigt varmt och fuktigt nu, svettades som tusan nu när jag cyklat till jobbet nu, trots att det bara tar en kvart, men så kvavt i luften.
Idag är det bättre luft, men lyxigt nog kom min man hem från jobbet nu, så jag kan ta bilen till sista helgpasset på jobbet!

Som den söta grodan vill jag också göra, vila och bara vara, gör två nattpass till i veckan, men sen så, lite långledigt...som jag längtar!
Ha en skön söndagkväll och en bra start på veckan!

Ditte sa...

Bra att du testat Resorb och känner att du mår bra av det.
Fastnade extra för grodan. Kör nog på det.
önskar dig en bra start på veckan och en trevlig kväll.

Ingrid sa...

Det var väl klokt att ta till Resorb när du känner att du mår bra av det. Själv nöjer jag mig med vanligt vatten, men saltar lite extra på maten. Det kanske inte är lika nyttigt, men det funkar för mig.
Ha en fin början på veckan!

Ama de casa sa...

Jag dricker mängder med vatten, speciellt nu på sommaren. Men jag kompenserar det med tapas istället för resorb ;-)