lördag 3 oktober 2020

Lite förändringar då.

Som ni väl alla vet vid detta laget arbetar jag på en skola med stora besparingsåtgärder för tillfället, detta har ju resulterat i stora förändringar på skolan.
Många av dessa förändringar blev ju som väntat inte till det bättre som ju ofta blir resultatet av förändringar på detta vis.
V 45 efter höstlovet börjar jag arbeta på "särskolan" istället, andra tar över min grupp jag har idag, ja, tom läraren får gå vidare till nya uppgifter då han behövs i en årskurs.
Helt ok för undertecknad åsna som finner sig i sin lott, dessutom gillar jag mina kommande arbetsuppgifter.
 Kanske jag kan återfå min motivation igen som den var förr?
Hoppas på det...!!!
Kanske jag till och med börjar skriva mer regelbundet här ;)
 

Men nu är det lördag och helgen firas i skrivande stund med en julmust och kanelbulle efter ett glas vin eller om det var tre...jag är dålig på matematik ;)
 

Ha det bäst alla.



 


9 kommentarer:

Ingrid sa...

Tro inte att du är ensam om att dricka julmust i september. Sonhustrun rapporterade igår att det är jättegott med köttbullar och julmust.
Ha en skön helg!

Herr Nilssons Fru sa...

Besparingar är ju aldrig bra, eller rättare sagt de brukar slå mot uppsägningar och omplaceringar. I ditt fall verkar de var helt okey o bli bra med förflyttning, de var ju glädjande. Julmust, de var länge sedan jag drack, jag dricker ingen läsk, must eller likvärdig. Men en cider ska jag dricka när gubben kommer in från garaget om en stund, då ska vi koppla av i uterummet en stund.
Kramiz o go helg.

BP sa...

Får väl säga grattis till flytten. Ja alltså till din flytt till en särskola. Gissar att det blir lugnare och betydligt mindre tårar än på din nuvarande arbetsplats. Skoj även med nya arbetsuppgifter. Du får skriva med om dessa sedan. Är det en grund- eller gymnasieskola?
Julmust i oktober... Ja, du gillar ju sådana drycker så varför inte. Jag håller mig till en vinare, fast inte så här tidigt;-)
Ha en riktigt bra helg!

Ditte sa...

Vet ju inte helt vad du själv tycker men jag kan se det som något väldigt positivt. Arbetsmiljön på dun nuvarande arbetsplats har ju haft en hel ddel brister på olika sätt- Minst sagt!
Undrar som BP om det är en grund eller gymnasieskola. Men å andra sidan spelar ju det mindre roll. Du behövs verkligen bland dessa elever och du kan göra stor skillnad för dem.
Ha det fint och önskar dig en fin helg.

Ama de casa sa...

Min kommentar försvann...

Ama de casa sa...

Julmust är för tidigt, men kanelbulle är ju helt rätt i tiden då det är kanelbullens dag idag. Vin passar hur bra som helst året runt :-D

Hoppas du kommer att trivas med dina nya elever och arbetsuppgifter!

Ha en toppensöndag :-)

Ama de casa sa...

Okej, den dök visst upp igen :-D

Susanne sa...

När jag var riktig ung så arbetade jag på en Särskola i typ 3 månader, det var riktigt kul. Ändrade inriktning efter det och började att arbeta som Säljare.

Lotta sa...

Grattis! Jag har själv jobbat på en särskola, det var väldigt lärande. Så du kommer att vara en tillgång där. Skrattar gott åt tanken av julmust, det var någon humorsida som lagt upp att en av personalen på Ica hade gått och skakat alla julmustflaskor för att straffa de som köper julmust nu och inte vänta till jul. Det verkade ju inte vara den affären som du köpte din must, du kanske hade kvar sen förra julen :-)

Ha det!