måndag 23 november 2020

Ny vecka igen....

 och jag skulle ljuga om jag skrev att jag hoppade ur bädden i morse glad som en lärka.
Det gör jag nästan aldrig oavsett vilken tid det är på året, skulle isåfall vara när ungarna har lov på kneget ;)
Skitväder, mörkt och pandemitider, behövs inte mycket mer för att man ska sitta där på morgonen och muttra något surt för sig själv och nästan vilja sjukanmäla sig.
Men jag kom iväg, dagen blev som den blev, hujeda mej....men snart är det lov...!
 
Julen här angående julklappar till barnbarnen, ja, det får bli med hjälp av "swish" antagligen tror vi, barnen verkar vara ok med det då de vill spara pengar till något allihopa nästan.
Inte samma sak naturligtvis men det är ju pandemitider och just pandemitider kräver ju någon slags anpassning för att kunna följa högt allsmäktige "Tegnells" rekommendationer.
Ja, sen är vi ju ganska rädda för att dra på oss smittan, dumt att chansa...eller hur?

På kneget förbereds nu alla barnen på att Lucia inte blir som andra år på skolan, vi har haft luciatåg alla år, inklusive pepparkaksgubbar på barnens egna begäran....det ni ;)
Här en bild av min far som Lucia för många år sedan på badhuset för sjukgymnastik hemma på "Öhelvetet":

I tisdags förra veckan skulle du fyllt 81.
Miss you.
 
Ha det fint nu alla.


 
 
 
 
 


10 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag tror att både små och stora barn gillar swishjulklappar, men inte är det speciellt roligt att ge.
Ha en fin kväll!
/Ingrid

BP sa...

Måndagar tyckte jag alltid var värsta dagen när jag fortfarande jobbade. Man ville så gärna ha en helgdag till. Ledsen att ni stackarna på västkusten har haft skitväder igen. Det hade inte vi - strålande sol idag och igår. Tror jag skickar några strålar ned till dig.
Vill inte alla ungar helst ha pengar i julklapp istället för presenter som de egentligen inte alls ville ha???! Swish tror jag nog är ett väldigt säkert kort där. Å nej, det är inte värt att chansa att bli smittad. Har vi klarat oss sedan februari skulle det vara väldigt snopet om vi skulle smittas nu.

Vad ska ni göra på Lucia i år? Lite svårt att göra ett Luciatåg digitalt, å sjunga får man ju absolut inte göra. Ska bli intressant hur kreativa skolorna löser det problemet.

Vilken kul bild på din pappa! Han gick nog bort alldeles för tidigt...

Ditte sa...

Jag är ju inte direkt en så "julig" person men några julklappar till barnbarn och döttrarna blir det. Vi har skalat ner en hel men några paket blir det. Och visst är det bra med Swish.
Lite annorlunda till Lucia i år men eleverna är ju ändå i skolan.
Fint minne du har här av din pappa.
Ha det så bra du kan och var försiktig.

Veiken sa...

Det blir en swish-jul här också. Här chansar vi inte! Jul är ingen stor grej för mig. Vi spånar på att köpa en smarrig smörgåstårta till Julafton. Korv, köttbullar och skinka kan vi göra en annan gång till middag. Precis som resten av året. Vi är ju bara två även på jul!
Ha det bäst i resten av denna skitmånad. För övrigt en helt onödig månad!
Var rädd om er!

Ama de casa sa...

Det är verkligen supertrist med allt som ställs in! Supertrist, men nödvändigt.

Att swisha låter som en perfekt julklappsutdelning :-)

Ha det gott!

Susjos sa...

Swisha är väl perfekt! Vete tusan vad vi ska ge våra vuxna barn ??
Vilken fin bild på din pappa som lucia! Tur man har sina minnen kvar!
Hoppas veckan fortsätter bra!

Lotta sa...

Det blir mycket swish i år, bara inte systemet brakar ihop. Man vet ju aldrig om nu alla gör det på julafton så kan det ju hända.
Skönt att slippa springa runt i butikerna iallafall. Jag har köpt några paket, till de minsta för de har ingen swish ännu :-)
Fint foto på din pappa, härliga minnen.
Ha en bra dag nu och njut av de små goa ungarna.

Annika sa...

Hej svejs. Kul att se att du är kvar i Bloggvärlden. Har själv varit borta härifrån ett par år. Men nu jäklar är jag taggad igen. Vi har beställt våra Julklappar på nätet. Saknar ju inte att ränna runt i affärer precis. Men tycker synd om de som jobbar och äger butikerna för detta är ju den helg som är viktig för dem.
Ha det bäst och var rädd om dig.

Znogge sa...

Visst är det roligare att ge personliga klappar men i år är det mycket som blir annorlunda än vad det brukar vara. Trots allt är det tanken som räknas.
Vi beställer via nätet för hemleverans och det fungerar det med.
Numera är jag aldrig sugen på att gå till jobbet men det är bara att pallra sig dit oavsett om man vill eller inte.

Ha det gott!

Susanne sa...

Hemma på min gata kommer det oxå bli swish-julklappar, trist men det är säkrast att ge swish-julklappar.
Ha en fin fredag