söndag 6 december 2020

Nu har det ju gått några dagar...

Sen det pep till i telefonen och jag fick logga in för att kolla mitt testresultat.
Jag blev helt "ställd" minns jag, det som jag fasat för sen i mars var nu verklighet.
Var det nu man skulle hamna på sjukhus och i bästa fall kunna äta sönderkokt torsk, äggsås med spenat och en halv potatis eller ligga nedsövd och få näring intravenöst? 
Var det nu frugan skulle smittas av detta virus och hamna på sjukhus?
Nej....tack och lov inte...inte än iallafall.

Vi mår bra här båda två, frugan har inga symtom alls, det har ju däremot jag, fryser, snuva, huvudvärk och när jag ska gå ut i köket blir jag helt slut men det fungerar...tacksamheten är stor här.

 
Söndag är det ju och jag njuter av vår fina gran som står där så vacker med alla blinkande lampor, Rudolf med sin röda mule kommer att bli tårögd när de parkerar utanför här på julafton ;)
(Vi har ju ingen skorsten så det får bli fönstervägen)

Ha det fint alla nu, ta hand om er, håll avstånd, håll ut.

6 kommentarer:

BP sa...

Det är sååååååå skönt att läsa att frugan verkar ha klarat sig än så länge i alla fall, och att det inte verkar gå någon större nöd på dig heller. Måtte det fortsätta så. Japp, jag förstår att du är tacksam, det skulle jag också vara, väldigt tacksam faktiskt.

Ingrid sa...

Så skönt att du mår någorlunda och klarar dig hemma och att inte frugan blivit dålig också. Du behöver väl någon som pysslar om dig lite.
Krya på dig!
Kram, Ingrid

Znogge sa...

Så skönt att det inte är värre än så. Ha det så bra som det går och krya på! Man kan verkligen vara tacksam för det lilla.

Ditte sa...

Så skönt att du skriver ett inlägg så att vi får veta hur du och frugan har det. Så trist att ni testats positivt men samtidigt skönt, att ni trots allt, mår ganska bra. Allt är ju relativt.
Och bra att du kan vara hemma och att det fungerar. Håller tummarna för att frugan inte ska bli sämre.
Ha det så bra ni kan.
Många tankar till er.

Susjos sa...

Skönt att ni mår skapligt! Å ni har ju en cool gran att titta på i alla fall, gillar din vita gran!
Men låter katterna bli den? I år kommer inte vår plastgran upp från källaren, tror Molly skulle få alltför kul med den, haha!
Själv mår jag sådär, med en trötthet from hell hela helgen, och en lätt huvudvärk, kan det va covid tro? Nej jag tror det är mörkret som däckar mej!
Sköt om dej och frugan nu!

Ama de casa sa...

Så härligt att höra att det är relativt bra med dig och att frugan verkar ha undkommit.
Granen står så vit och grann i stugan också - fint!

Ha det gott och fortsätt krya på!