tisdag 8 december 2020

Vad tycker ni om årets julkalender?

 Ja, ni som tittar då förstås, själv var jag tveksam de första fem avsnitten, men nu hoppas jag att de börjar komma någonstans på sin färd för att ge guldkryckan en julupplevelse av enorm dignitet.
Om inte så blir det en anmälan till någon "kränkningsmyndighet",  jag lovar ;)
 
Jag och far i full färd med att inspektera en burk barnmat, eller om det är en bärs, ser lite liten ut för att vara en bärs förstås men vad vet väl jag som föredrar fin konjak eller whisky?
Vän av ordning ser nog vad som fattas här, stallet förstås.
Men så är det ju 2020, förr var de ju obildade och födde sina barn lite varstans utan hänsyn till allergier som tex ett stall kan ge en homo sapiens, eller tegnells restriktioner.
Fast lite rätt är det ju, åtta personer max, stämmer ju:
Mor och Far.
Tre vise män.
Fadern, sonen och den helige anden.
Det blir ju åtta.
Gud välsigne Tegnell ;)
 
(Om jag nu bara kunde fatta var jag ställde undan det där  stallet någonstans för ett par år sedan, det var nämligen spårlöst försvunnet förra julen också)
 
  Tisdag och tillfrisknandet framskrider som det ska här i "Covid-land".
Tacksamheten är ju enorm över att det inte blev värre än så här...denna gång...för vem vet om det blev några antikroppar av denna milda version vi råkade ut för?
Det blir att hålla avstånd, nysa i armvecket och hålla ut även i fortsättningen fram till stunden då vetenskapen listat ut hur det fungerar...det har de inte gjort ännu...men snart så...kanske?

Ha det fint nu alla.

 
 

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Men fy sjutton har ni råkat ut för pandemin, hoppas att det inte ger några efterslängar till er, smak och doft vill ni ju ha nu inför julen.
Krya på er och fortsätt leta efter stallet nu
God jul på er förresten !!

Ingrid sa...

Jag ser kalendern, men är väl inte speciellt imponerad. Man har sett bättre. Herkules Jonssons Storverk från 1969 är en av mina favoriter.
Fortsätt krya på dig!
/Ingrid

Znogge sa...

Kalendern har jag sett lite av men den imponerar inte på mig utan det finns många som varit bättre.

Så skönt att det inte blev värre än så!

Fortsatt krya på!

Susanne sa...

Jag gillar julkalendern intensivt :)
Krya på dig

BP sa...

Har noll koll på Julkalendern, vilket du troligen redan visste;-)
Vilken söt bebis du var, nästan lika söt som nu;-)
Gillar din krubba om inte är en krubba. Figurerna ser ut som om de låg/stod på en gymnastikmatta:-))) Mjukt och fint underlag! strunt i stallet, för det lär väl knappast regna i din lägenhet;-)

Jag är också otroligt glad att du och frugan har klarat sig så pass bra som ni gjort. Håller alla tummar och tår att det fortsätter så. Å i England vaccinerade man de första "gamlingar" idag. En nittioåring och en åttioåring som hette William Shakespeare. Nej, det är inget skämt. Han hette så i verkligheten:-) To be or not to be passade rätt bra i sammanhanget:-)

Ditte sa...

Skönt att det blev en lite "light" version för er vad gäller covid. Kanske kan ni snart pusta ut. Hoppas.
Ja. åtta personer få du nog ihop. Och stallet går väl utan på detta. Om du nu hittar det. Annars får du snickra till ett nytt.
Kalendern har jag inte följt. Fortfarande är min favorit Teskedsgumman.
Hoppas ni nu samlar krafter och blir bättre och starkare dag för dag.
Ha det så bra ni kan.

Susjos sa...

Älskar den nya julkalendern! Jag som knappt brukar titta på julkalendern nu för tiden , följer denna slaviskt! Hur spännande och bra som helst!

Som barn gillade man förstås Teskedsgumman, och jag var väldigt förtjust i Herkules storverk!

Hoppas du hittar stallet!
Å krya på er!

Ama de casa sa...

Adventskalendern har jag inte tittat på i år. Har liksom inte blivit av. Min favorit är nog Sunes Jul, den gillade jag skarpt.

Jag såg direkt vad som fattades i krubban - det fanns ju ingen bajsande gubbe! Fast sen förstod jag varför, det hade ju blivit för många där då. Han sitter kanske och "trycker" i stallet istället? Hittar du stallet så kommer han säkert fram också ;-)

Fin bild på dig och din far.

Fortsätt krya på och ha det gott!