lördag 30 januari 2021

God morgon kamrater.

 Lördagens morgon har anlänt och det är dags att summera veckans yrkesliv.

Måndag till torsdag var väl inget bra men efter ett möte i torsdags så är det på rätt väg för undertecknad igen, en liten omställning inom min egen lilla organisation på skolan, nu kan det väl bara bli bättre kan jag tänka.

Får väl se om detta kan ge mig lite mer energi för blogginlägg mitt i veckan ;)

Minus sju grader på utsidan av vårt residens på femte våningen, ja, det är kallt nu.
Till råga på allt elände så gick värmen i våran uppgång åt skogen helt igår och nu sitter vi här med värmeelement utlånade av fastighetsägaren istället för att hålla uppe värmen i lägenheten.
Faktum är nog att de två fungerar bättre än det ordinarie systemet vad det verkar här.
Allt ska väl vara tillbaka till normalläge på tisdag senast, den extra strömmen som detta kommer att "kosta oss" dras av på hyran så småningom.
Precis som det ska vara, bra där "Willhem" vår fastighetsägare.


Gårdagens begivenhet som avslut på en vecka i samhällets tjänst, uppskattades av lilla mig ;)

Ha det fint alla.
 
 

8 kommentarer:

Ditte sa...

Har saknat dig under veckan men förstod att krafterna efter jobbet inte fanns i överskott. Hoppas att det nu blir bättre.
Bra att ni snabbt fick ersättningselement när de ordinarie gav upp. Bra jobbat av fastighetsägaren.
Önskar dig nu en skön helg.
Ha det så bra du kan.

Znogge sa...

Typiskt att värmen ska haverera just när det är så kallt men självklart är det då det händer. Bra där av fastighetsägaren tycker jag. Hoppas det inte blir alltför kyligt hos er. Det låter bra om det utvecklar sig till det bättre på jobbet. Det behövs för att man ska orka.

Ha en god helg!

LillaSyster sa...

Typiskt att värmen ska krångla när vintern slår till på riktigt. -12 här nu, kan säga att det bet bra i kinderna på den lilla promenaden som mitt knä tillåter - det tar lång tid att rehabilitera sig.
Skönt att läget är lite bättre på jobbet. Att trivas på sin arbetsplats är ju så viktigt. Själv lämnade jag förskolans värld 2006 och sadlade om helt, 14 år i barnomsorgen fick räcka för mig, vad jag tog med mig var ett bra immunförsvar =) Ha nu en bra lördag!

Ingrid sa...

Ska värmen ge upp någon gång så är det ju när den behövs som bäst, men tur att världen ordnat ett provisorium i alla fall.
Här ät det bara en minusgrad och lite blev januarisol. Det ser rätt behagligt ut.
Ha en fin helg!
/Ingrid

Ama de casa sa...

Skönt att du går mot bättre tider jobbmässigt.

Bra service av fastighetsägaren och snyggt också att kompensera för den extra förbrukningen.

Hoppas du får en fortsatt fin helg och att värmen inomhus håller i sig!

BP sa...

Det är ju så typiskt att värmen försvinner när det är årets kallaste natt/dag. Eller vecka ska jag väl säga om jag tittar på väderkartan. Eloge till Willhem att de åtgärdar det så fort och ställer ut värmeelement inklusive betalning av strömmen. Självklart i och för sig, men det är det ju inte i alla fall.
Hoppas att det finns några öl kvar så att du även kan skåla ikväll och imorgon;-)
Ha en fortsatt fin helg:-)

Carita Liljendahl sa...

Minus sju är ju ok :-)
Och även om jag inte dricker öl (gillar finsk lonkero och utöver det vitt vin) så unnar jag dig öl alla dagar som du vill ha det :-)

ILLUMINATI GRAND LODGE® sa...

INBJUDAN FRÅN ILLUMINATI BRODERHOOD 666

Detta är en öppen inbjudan till alla som är intresserade av att bli en del av världens största konglomerat och nå toppen av din karriär. När vi börjar årets rekryteringsprogram och vår årliga skördefest är nära till hands, så bestämmer vi oss för att introducera dig till "New World Order".

Vid denna tidpunkt försäkrar vi alla som är redo och trogna att bli medlem i denna stora organisation, att när han / hon blir fullvärdig medlem av Illuminati-brödraskapet automatiskt blir han rik, mäktig och känd i livet och uppnår alla deras hjärtan önskar och får också en månadslön på $ 500.000 USD. Vi är redo att förändra ditt liv, vi kan göra dina drömmar till verklighet.

Det stora distriktet Illuminati erbjuder dig en livstidsmöjlighet att förverkliga dina hjärtat. Jag tror att alla på denna planet "Jorden" känner till ILLUMINATI, men för dem som inte vet så mycket om denna organisation, kommer jag att informera dig om det. Illuminati är ett hemligt samhälle som välsignar människans slag och uppfyller sina drömmar om att bli miljonär, miljardär och också främja deras olika affärer. Just nu tror jag att du vet mer om den här organisationen och det finns ingen anledning att vara rädd för någonting.

Jag är inte här för att röra med dig eller spela spel för dig, eftersom det nu står många människor där ute som imiterar oss och hävdar att de är medlemmar i ILLUMINATI. Så brödraskapet kommer sedan till en slutsats om att globalisera denna organisation för att hjälpa dem som faktiskt är redo att bli en del av denna stora familj och de som vilseleds av bedragare. Nu tror jag att det här är din möjlighet att gå med i vår prestigefyllda organisation och göra dig själv och din familj stolt.


Om du är intresserad av att gå med i den här stora organisationen eller för mer information. kontakta sedan vår Grand Lodge i Pennslyvania, USA via WhatsApp: "+1 (325) 261-7127" eller vår officiella e-postadress: [illuminati666grandlodge@gmail.com]

Signerad: GRANDMASTER