torsdag 14 januari 2021

Torsdag 14/1 2021.

 Så var senaste betalningen till Klarna draget från kontot, snuset var skönt att få hem så man klarar sig ett tag.
Igår anlände även en stor hög med mediciner från Apotea till vår dörr, tryggt och säkert i dessa Covid-tider.
Får väl ta och starta  betalningen av dessa produkter också då.
Hemleveranser är lite av en favorit hos oss här på femte våningen i storstaden Göteborgs utkant.
Redan innan "Coviden" nyttjade vi detta, men naturligtvis lite mer nu när vår säkerhet, och andras, kräver det.
Tror den servisen kommer att bli nästan lika populär även efter Covid-19, folk har insett hur bekvämt det är.

Igår såg jag avsnittet med Sven Wollter i serien "Renee´s brygga", så sorgligt att se en av hans sista prestationer där han pratade om just covid-19 som även, lite senare, tog hans liv.
Än en gång, Vila i frid Sven.

Ha det fint alla.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Vi väljer också hemleverans så ofta som det går. Vi bor ju i hus och då är det enkelt om inbärning inte ingår. Det är sällan vi behöver betala något men om det kostar brukar det inte vara dyrt.

Ja, det var sorgligt med Wollter. Han isolerade sig helt men så gjorde han ett besök i Stockholm. En skitsjukdom helt enkelt.

Ha det gott!

BP sa...

Jo då, hemleveranser har kommit för att stanna även efter pandemin skulle jag gissa. Det är ju så himla bekvämt. Just mediciner är ju bra att få levererat till dörren, för på apotek kan det ju faktiskt finnas en och annan sjuk i Covid-19.
Mat däremot har jag börjat att köpa "på riktigt i affären" igen. Kom på att jag visst älskade att vara lat i våras och få maten hemkörd, men att jag ändå vill "klämma" på avokadon till exempel.
Tragiskt med Sven Wollter. Känner två personer till som isolerat sig och nästan var paranoida inför att bli smittade. Å båda blev just det - smittade. Det viruset rår man inte på i första hand. Det vet du ju själv. Men nu har du i alla fal antikroppar i fem månader enligt en engelsk studie.

Ditte sa...

Vi har aldrig haft en hemleverans ännu. Jo. av möbler och vår nya duschkabin men inte annat. Jag handlar gärna själv och vill också gärna se vad jag handlar. Men visst är det bra att kunna välja hur man vill göra. Vi har många apotek att välja bland så det är aldrig trångt. Men visst är det smidigt att få medicinen hem.
Tragiskt med Sven Wollter men han levde ju livet fullt ut och då har man ju det med sig.
Önskar dig en fin kväll.

Ingrid sa...

Det är bra när man kan få hemleverans. Jag har lyckats få både det ena och det andra hem via Early Bird. Bara att öppna dörren och hämta in påsen från dörrhandtaget.
Ha en fin fortsättning på veckan!

Susjos sa...

Hemleverans 'r perfekt, nyttjar också det av och till.
Såg också programmet "Reneés brygga", och visst fick jag en tår i ögat, ett fint program med Sven Wollter!
HA en bra fredag och helg!

Ama de casa sa...

Vi är lite anti mot hemleveranser här eftersom dom har väldigt vaga tider för dessa och man får i princip husarrest när man ska vänta in leveranserna. Föredrar att handla själv på dom tider som passar mig. Men visst kan det vara bekvämt också, det förstår jag.

Jag ska se bryggprogrammet sen ikväll när jag får tid över (och solen inte bländar). Perfekt med webb-TV!

Ha det gott!

Veiken sa...

Jag beställer det mesta på nätet, utom mat! Jag vill ha full kontroll över maten. Dessutom blir det några impulsköp varje gång som för det mesta är bra. Den stora nackdelen är att vi hänger på låset 07.00 när butiken öppnar. Det är mindre kul, men nödvändigt i dessa tider!

Veiken sa...

Jag såg också Renées Brygga med Sven Wollter. Så tragiskt. Åka dit på att han bröt karantänen för ett ögonblick!
En djävulsk sjukdom!!!