tisdag 16 februari 2021

Tisdag var det ja...

och det var skönt att komma hem efter denna arbetsdag.
Tre dagar kvar nu varav en dag med lovskola och det är väl halvt om halvt trivsamt att arbeta med annat än sina ordinarie uppgifter.

Nu börjar det ju närma sig med omorganisationen inom vår grundskoleförvaltning.
En rektor ska ha hand om flera skolor och endast en biträdande ska finnas på skolan.
Vår rektor fann för gott att inte söka tjänsten, lika bra det kanske då hon inte tror på det upplägget.
Men hur som helst, förändringens tidevarv är över oss igen.
Det är bara att sätta sig ner i båten och invänta förändringarna.
Undrar hur detta ska gå?
Ärligt talat så skiter jag i det, det blir väl som det blir iallafall, ingen idé att hetsa upp sig eller oroa sig.
Det blir som det vill och kanske är en förändring av detta slaget vad vi behöver?
Ozzy tillönskar er en fin kväll, jag med.
 




 

6 kommentarer:

Znogge sa...

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte alls att det är en bra lösning. För att få ett effektivt ledarskap så tror jag att varje skola behöver en rektor och en biträdande rektor. Det känns som om det finns en anledning till denna förändring och det är ekonomiska orsaker. Förhoppningsvis har jag fel men jag tror det inte...

God kväll till er, inklusive Ozzy!

BP sa...

Håller helt med Znogge. Gissar att det kommer visa sig att hon, du och din rektor hade rätt från början. Och det stämmer, du kan ju inte påverka besluten, då är det ingen idé att hesa upp sig heller. Gissar att det inte är sista omorganisationen som du lär uppleva under din arbetstid. Du har ju minst 15 år kvar om jag inte minns helt fel...
De enda jag tycker synd om är ju eleverna och de stackars lärarna som grät när de gick hem som du skrev om...

Ingrid sa...

Hoppas att nymodigheter kan föra något positivt med sig, annars blir det väl ännu tyngre att jobbar.
Ha en fin fortsättning på veckan!
/Ingrid

Lotta sa...

Över allt ska det ändras, säger inget om det blir till det bättre men ofta blir det inte så. Bra att du sitter ner i båten för man vet aldrig hur pass hård vinden blir.
Önskar dig en finfin onsdag :-)

Ama de casa sa...

Även om jag tror som Znogge att det handlar om besparingar så behöver faktiskt inte förändring vara samma sak som försämring. Håller tummarna att det kommer att bli bra!

Ha det gott!

Ditte sa...

Nej, du har så rätt. Ingen idé att hetsa upp sig när man inte kan påverka något. För egen del har jag i många år arbetat på skolor där rektorn varit placerad på en annan skola och kommit ett par gånger i veckan. För egen del har jag varit biträdande rektor i olika omgångar och det fungerade bra. (Enligt personalen) Tror det beror på vem som innehar tjänsten.
Hoppas det blir bra för sämre kan det knappast bli.
Ha det nu så bra du kan.