söndag 14 mars 2021

Söndag 14/3 2021

 Blev lite film igår kväll innan mellon, den där Molin som ni väl känner till gjorde ju mycket bra grejer.
Tv-serien Zoombie som sändes 1982 första gången, en byråkrat spelad av Anders Nyström slutar bara att gå till jobbet helt plötsligt och det får många konsekvenser.
Är väl en serie om att försöka finna sig själv, var det så här det skulle bli?
Mycket tänkvärt där tycker jag.

Men nu ska jag genomleva denna Söndag och fråga mig själv om rätt låt vann igår ;)
Jo, det gjorde det nog, den hade "det" som kan ge övriga länders tävlande en match när det gäller.
Är ju inte den typen av musik jag lägger in i mina spellistor men jag vet vad som fungerar för allmänheten.

 Kaffet är nästan urdrucket, dags för en ny "balja".

Ha en fin söndag, nu blir det skidor för hela slanten,
heja Sverige.


8 kommentarer:

Znogge sa...

Vi får hoppas att det går bra för honom. Ibland har ju väldigt knepiga låtar vunnit Eurovision så jag tror faktiskt inte man ska ta ut en seger i förskott där.

God söndag!

Ama de casa sa...

Som vanligt (i år) så kollade jag inte Schlagern igår, men kommer att snabbspola mig igenom den idag. Har självklart tjuvkikat i facit så jag vet hur det kommer att gå :-D

Ha en härlig och sportig söndag!

Ingrid sa...

Vann rätt låt? Jag vet inte riktigt, för jag skulle ju önska att Sara vunnit, man är ju lokalpatriot!!
Ha en skön söndag!
/Ingrid

Ingrid sa...

Och så heter hon ju Clara förstås!!

BP sa...

Molin och Zoombie - här står igen som ett levande frågetecken. Hade nog stått som ett sådant även vad gäller Mellofinalen igår. Men för första gången kollade jag faktiskt alla låtar, inte bara som snabbspolning alltså.
Jag tycker nog att rätt låt vann, Voices växer på en. Man måste nog lyssna på låten ett antal gånger. Kul att killen är minst sagt annorlunda med sin bakgrund och allt, så jag önskar honom lycka till i Rotterdam.
Min favo var annars Clara från Gotland. Tyckte hon var väldigt bra och hade ett annorlunda stuk hon med.

Veiken sa...

Vi får väl se hur det går för Tusse i Rotterdam. Jag bryr mig inte så mycket, men kan inte låta bli att titta av någon anledning!
Nu är söndagen snart slut och måndag väntar! Jobb för dig och vi får hålla ställningarna här hemma! :)

Ditte sa...

Tyckte nog att rätt låt vann. Men det var flera jag gillade i år. Är tacksam över att man slapp den skräniga publiken och kunde lyssna på artisterna.
Zombie har jag aldrig sett men en hel del annat av Lars Molin.
Hoppas du haft en bra söndag och önskar dig en fin start på veckan.

LillaSyster sa...

Då gör jag väl ett nytt försök att kommentera hos dig, det jag skrev på telefonen i förmiddags verkar inte ha gått fram. Nu vet vi hur duktiga skidskyttar och skidåkare vi har - det blev en spännande dag i soffan. Ha en bra start på veckan som kommer.