lördag 13 mars 2021

Välbehövlig helg inledd....

 och så hamnade man här framför datorn äntligen igen.
Kopplade upp mig på bloggen i mitten av veckan men då skulle datorn uppdatera sig, ja, hujeda mig vad mycket uppdateringar det skulle in, det blev inte mer än så den kvällen.

Generellt var väl veckan bra yrkesmässigt iallafall, ont om folk några dagar där så man fick lite andra uppgifter, uppgifter jag uppskattade, kul att ha lite mer med kidzen att göra i korridorerna.


Ledningskorridoren, den ödsligaste korridor jag någonsin sett, ja, vad ska man göra?
Det är som det kan med bemanningen där.
Lite ödsligt om man så uttrycker det ;)

Men nu är det lördag ju, ska ta och kolla till middagen här bestående av revbensspjäll inköpta färdiggrillade för en gång skull.
Lite sallad och annat till det så ska man väl klara sig tills kvällsmaten.
 
Ha en skön kväll alla. 

8 kommentarer:

Znogge sa...

På vår skola har alla i ledningen utom en haft Covid-19 så de arbetar på plats.

Mmm... Det låter riktigt gott :D

Ha en god och avkopplande helg!

Susjos sa...

Färdiggrillade revbensspjäll, mums!
Smaklig måltid!
Ikväll smäller det, må bäste man vinna!!!!
Ha en fortsatt bra helg!

BP sa...

Bra att du för en gångs skull kände att det var en positiv arbetsvecka i skolan för din del. Jättekul!
Korridoren ser ju riktigt fräsch ut måste jag säga, även om den är ödslig. Så ni har också delvis ställt om till distansarbete, eller...
Revbensspjäll - mycket enklare och mindre "geggigt" att köpa färdiggrillade. Troligen godare också;-)
Ha en fin lördagskväll med Mello gissningsvis;-)

Ingrid sa...

Ha en riktigt trevlig lördagskväll och en skön söndag därtill!
Kram, Ingrid

Ditte sa...

Vad roligt att läsa att d haft lite andra arbetsuppgifter som passade dig. Hoppas du kan få fler av dem. Har saknat dig i veckan men ska datorn uppdatera sig kan det ju ta sin tid.
Låter bra med grillade spjäll till middag. Här har jag gjort oxrullader. Tror de blev lyckade med lång koktid och fyllning med bacon, senap, lök och hackad saltgurka. Snart dags...
Önskar dig en fin kväll.

LillaSyster sa...

Ååå revben så gott! Här stekte jag entrécote och sallad till det + ett glas rött =) Njut av en ledig söndag innan veckan börjar.

http://kraka.moah.se sa...

Hoppas din lördag blev bra och att idag, söndag, blir bra den också. Revben kan vara gott någon gång ibland men är inte min favvo. Jag åt räkor med aioli på lördagskvällen. Får se vad det blir idag.
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Visst är det jobbigt när det kommer uppdateringar på datorn, man vet aldrig hur lång tid dom kommer att ta. Ibland går det på "nolltid" och ibland kan det ta nån timme...

Härligt med en braig arbetsvecka!

Ja, den korridoren var verkligen ödslig...