torsdag 15 april 2021

Lite företagshälsovård....

blev det idag, hade en tid bokad sen ganska lång tid och i tisdags kom påminnelsen om bokningen.
Hade ju förberett mig väl, planerat hur jag skulle ta mig dit, spårvagn halvvägs och sedan byte till annan spårvagn som skulle ta mig till denna företagshälsovårds placering på kartan.
Av en ren slump öppnade jag påminnelsen igen, denna gången med glasögonen på, "online" skulle det vara.
 

Fan!!

(Ursäkta svordomen)
 
Jag som hade förberett mig så noga, nu blev det något helt annat ju, men, bara att omgruppera och lägga upp en ny strategi.
Möten IRL är ju en sak, online en helt annan.
 
Men det avlöpte väl, nu får vi väl vart detta leder.

Inget arbete imorgon heller enligt läkares ordination och några nya mediciner har jag fått.
Biverkningar...here i come ;)

Ha det fint.
 

PS:  Ozzy säger hej.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Hej Ozzy,fina katten!
Vilken tur att du tittade en extra gång. Nä, var du hemma tills du är bra, finns väl ingen anledning att gå till jobbet en fredag, när du varit sjuk hela veckan. Biverkningar, nej tack. Ha en bra eftermiddag!

Znogge sa...

Så fin Ozzy är!
Vilken tur att du upptäckte det i tid i alla fall så att du inte hann ge dig iväg. Hoppas att dina nya mediciner inte blir alltför besvärliga när det gäller biverkningarna.

Ha det gott!

Gunnel sa...

Jag känner igen det där om att läsa men ändå inte läsa utan förutsätta vad som ska ske, precis som om man var ett slags medium. Läste att du jobbar som elevassistent. Det gjorde jag med i en del år, men största delen av mitt arbetsliv har jag jobbat på Fritids och stortrivts. Att jobba med barn är det bästa.

Geddfish ♥ sa...

Jag, kattvän, gillar att kolla på katter, så fin!
Att få lite biverkningar av vaccinet är naturligt, nu är jag på G igen.
Lycka till för din fru!
Men man får ju vara fortsatt försiktig.
Trevlig kväll!

BP sa...

Ja, så var det med det. Har faktiskt aldrig varit med om ett online möte med min läkare. Har bra haft ett enda Teams möte sedan pandemin bröt ut. Helt okej!
Är företagshälsovården ordnad av din arbetsgivare? Gillar ordet "omgruppera" i sammanhanget. Trodde sånt gjorde man in krigstider;-)

Hoppas i alla fall att du inte är allvarligt sjuk - tänkte på ditt medicinförråd där... Sedan får jag väl gratta till en hel veckas ledighet. Jag menar du var ju inte dödssjuk direkt - som tur är:-)

Ha det bra du med!

Susjos sa...

Hej hej Ozzy!
Oj , så du är sjuk? Krya på dig!

Ditte sa...

Lätta att läsa fel. Himla tur att du tittade en gång till på kallelsen. Fint att mötet avlöpte väl. Äe ju annorlunda att ses via en skärm än i verkligheten.
Bra att du följer läkarens ordination och stannar hemma.
Hoppas de nya medicinerna blir bra.
Ha det så bra du kan.

Ingrid sa...

Vilken tur att du upptäckte ditt misstag i tid. Det hade ju varit lite snopet annars.
Krya på dig!

Veiken sa...

Jösses, tänk om du hade åkt genom halva stan för att behöva åka tillbaka för ett onlinemöte! Ibland har man tur och läser en extra gång! Det är en sån grej som skulle kunna hända mig!
Skönt att det gick bra till slut!
Krya på dig!
Oj jag glömde: Hej Ozzy! <3

Ama de casa sa...

Hej Ozzy! :-)

Tur att du kollade en extra gång. Att läsa instruktionen noga är inte så dumt... :-)

Lotta sa...

Hej på dig fina Ozzy!
Krya på dig, till husse:-)