tisdag 11 maj 2021

Lite positivt om huset vi bor i.

Så fick vi ju då ett "grovsoprum" i fastigheten äntligen, antar att de tröttnade på alla möbler som lades på hög nere vid någon av sopstationerna.

Nu ska jag bara komma igång med att köra bort en gammal fåtölj till att börja med.
Den är rent ut sagt det värsta vi har estetiskt sett i lägenheten, men med en filt över så ser man ju inte det och den är ju så skön att sitta i framför mina filmer och tv-serier.
Men nu är det dags, har ju en massagestol stående här som ju också är ganska skön att vila sin späda lekamen i.

 
Undrar förresten om man vågar gå in där?
Luktade ju inte hallontårta direkt om man säger så men snabbt in och snabbt ut ska väl fungera, om jag har tur lyckas jag kasta in fåtöljen från dörröppningen, måste bara komma på "rätta knycken" som farbror Melker först ;)

Tyvärr blev det ju inget fint väder idag heller, regnat hela dagen här i Göteborg.
Tur man placerat alla blomkrukorna här hemma lite mer under tak så man inte hittar dem med fullt utvecklande sim-kunskaper vid hemkomst. ;)

Hoppas på bättre väder snart, ett helsicke för kidzen på skolan att inte kunna vara ute och leka som de vill och behöver.

Ha en fin tisdagskväll alla ni fina läsare.
 
 


10 kommentarer:

Ingrid sa...

Så tråkigt att vädret svek er i dag. Hoppas att solen kommer tillbaka i morgon.
Ha en skön kväll!

Geddfish ♥ sa...

Synd på vädret. Men samma här. En total innedag. Men jag har grejat med lite saker och hoppas på bättre tur i morgon.
Tror många har städat sina utrymmen nu och det skadar absolut inte. Många byter och säljer och återbruk är bra.
Ha en fin kväll!

BP sa...

Såååå avis jag er på ert grovsoprum. Det hade vi också, men HSB tog bort den lyxen på grund av idioter som slängde ditt otillåtna saker som spisar, batterier och motorolja(!!!?) Det blev såååå dyrt att "sanera" och forsla bort att grovsoprummen togs bort. Väldigt synd, då vi flitigt utnyttjade rummet. Nu får vi istället containrar uppställda på innergården 6 till 7 gånger per år...
Ledsen att det regnade igen hos er. Här var det sol OCH varmt första gången på en vecka efter allt regn. Helt underbart!

PS. Container plus den exploderade naturen finns att beskåda på min blogg;-) DS.

Susjos sa...

Ett grovsoprum skulle jag önska att vi hade. Så trist med regn hos er, här har man blivit rosa i huden då vi inte tog med oss nån solskyddskräm till stugan, vem trodde det skulle bli så fint väder? Hoppas solen kommer till er också!
Ha det gott!

LillaSyster sa...

Ååå vi som haft kalasväder mest hela dagen, kjol och linne väder =)
Du hittar säkert rätta knycken, skönt att slippa åka till tippen. Hoppas att ni får lite som imorgon ��

Ditte sa...

Bra med grovsoprum. Vi har ett par stycken och det är toppen. Inga containrar på gården/gatan son folk rotar i. Dessutom har vi sopnedkast för hushållssopor och som går direkt i tumlar i jorden dit de ska. Så smidigt.
Trist med regn. Här var det strålande väder med temperaturer på +23 under dagen.
Kanske ska du utrusta växterna med simfötter för säkerhets skull.
Ha det gott!

http://kraka.moah.se sa...

Idag har jag äntligen haft varmt och fint väder. Men vem vet hur länge det varar. Hoppas du också får fint väder snart, det underlättar onekligen.

Ama de casa sa...

Ett grovsoprum är verkligen inte dumt! Fast vad vet jag egentligen om det? Har aldrig haft tillgång till nåt sånt. I Sollentuna blev det många turer till Hagbytippen...

Här slängde Anders vår gamla soffa "Rosa Åsa" innan vi flyttade till Spanien:

https://amacasa.files.wordpress.com/2016/10/337.jpg

:-)

Hoppas solen återvänder till er snart!

znogge sa...

Så skönt att ni äntligen har ett grovsoprum. Tyvärr brukar dock inte aromen vara den bästa men du får uträtta ärendet snabbt ;-)

Ha en bra onsdag!

Carita Liljendahl sa...

Grovsoprum är bra att ha, minns dem från min tid i Sverige.
De är inte vanliga i Finland såvitt jag vet.
Men som du säger, hur ska man våga gå in där?
Lite rörigt ser det allt ut!