onsdag 2 juni 2021

Projekt onsdag.

Så satt jag på spårvagnen på väg hem igår kväll och kollade runt lite på Facebook.
Gick in på en gammal väns ena sida, ingen aktivitet på ett tag där så jag gick in på hans andra profil.
En minnesruna, han dog i förra månaden, på sin födelsedag, och begravdes för några dagar sedan.
52 år, precis som jag, en fin vän var han en gång i tiden.
Vi har inte setts sen 2013 förutom på Facebook.
Nu finns han inte mer.

Vila i frid min vän.

Man blir ju lite vemodig när en människa går bort i så förhållandevis unga år.

Än en gång, vila i frid Peter.


(Bild borttagen)


Ha det fint alla.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Visst känns det både vemodigt och ledsamt när man får ett sådant besked. 52 år är verkligen ingen ålder att tala om och det gör det ännu ledsammare. Han borde haft många år kvar.

Ha en bra kväll!

Ingrid sa...

Så tråkigt att förlora en vän. Jag kan förstå om det blev lite av en chock.
Beklagar sorgen!

LillaSyster sa...

Sorglig läsning hos dig idag. Alldeles för tidigt att sluta sina dagar. En påminnelse till oss att leva här och nu....som jag brukar tjata om, men det är så viktigt. Fin bild på din vän. Ta hand om dig.

Geddfish ♥ sa...

Vad ledsamt att läsa. Beklagar förlusten.
Mitt äldsta barn, min son, fyller 52 i sommar. Ingen ålder. Men han mår bra, trots Covid-19.
Ta hand om dig.

BP sa...

Så sorgligt, 52 år är alldeles för ung för att lämna jordelivet. Gissar att din kompis föll offer för Corona, som så många andra.

Önskar dig också en bra kväll. Ikväll tycker jag att du ska "korka upp". Du lär behöva det...

Ditte sa...

Riktigt vemodigt och trist- Förstår att du blev tagen- Ja, vi vet vad vi har idag men inget om morgondagen.
En fin bild på din vän och säkert har du också fina minnen från er vänskap-

Ama de casa sa...

Men så tragiskt... På tok för ung för att lämna jordelivet! Väldigt ledsamt.

Det gäller att ta vara på den stund man tilldelats här på jorden.

Susjos sa...

Nä fy va tragiskt! Man blir verkligen tagen av när någon dör så ung.
Man blir påmind om att ta vara på dagen.
Ha det så bra du kan!

Lotta sa...

Alldeles för tidigt att lämna redan, så tragiskt. Förstår att det känns ledsamt att behöva läsa detta. Även om man inte ses eller umgås så blir det så definitivt när livet lämnar.
Det gäller att ta vara på sin tid och göra något bra av varje dag!

Beklagar förlusten av en barndomsvän.