fredag 4 juni 2021

Välkommen fredag.

Tack alla för era kommentarer i förra inlägget, 52 är ju alldeles på tok för tidigt. 
Vi träffades -93 och vi fick ju många år av vänskap, han är saknad.
Men livet går vidare, än en gång, tack.

Oroligheterna i området där jag bedriver mitt yrkesverksamma liv har enligt media lugnat ner sig, får verkligen hoppas på det, området förtjänar inte att ha sådan där skit i vardagen men det är som det är, det var inte första gången och antagligen inte sista heller, tyvärr :(

Men nu ska helgen inledas, ett bloss på balkongen nyss, upptäckte att Dahlian hade en knopp som är på väg att slå ut.


Tomatplantorna frodas, snart ska väl även de blomma, säger frugan, hon brukar ju ha rätt, det brukar inte jag ;)

Tycker fortfarande att engelskalärarna på skolan får skärpa till sig, detta är ju bedrövligt ;)

Tillönskar er alla en fin inledning på helgen.





8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ja skärpning! Och sluta klottra också =)
Mmm Dahliaknopp, kul mina har knappt titta upp ur jorden ännu.....men så gjorde jag ju också världens chansning och grävde ner dem innan operationen. Tur var väl det för nu hade knät inte orkat med att gräva. Såg idag att tomaterna är på gång att blomma. Ha en fin kväll och trevlig helg!

znogge sa...

Ha ha! Trodde inte det fanns en unge som skrev fel på det :D

God helg till er!

BP sa...

Så jag skrattade åt sista bilden! Bedrövligt! Underkänd för läraren;-)

Ett bloss på balkongen - hade inte du slutat röka??????!!!! Återfall med andra ord. Can't blame you;-)

Kul med premiär för dahlian. Duktigt av dig att du kan artbestämma dina blommor/växter;-)

Önskar dig en solig och varm helg!

Ditte sa...

Har förstått att det är oroligt i trakterna där du jobbar- Men kanske kan rötäggen hamna inom lås och bom. Men det verkar knepigt att få dem att fastna i näten-
Skönt med helg och önskar dig en bra sådan-
Jätteroligt att dahlian har en knopp på väg att slå ut och att även tomaterna kommit så långt-
När jag såg sista bilden så tänkte jag på att de här eleverna har nog varit frånvarande en hel del och inte tillgodogjort sig kunskaperna-
Önskar dig en fin helg-
Ha det så bra du kan.

Veiken sa...

Tja, beror det på att ungen inte varit i skolan eller behöver kunskapen hos lärarna ses över?? Hahaha!
Så roligt när man ser resultat av sina odlingar!
Njut nu i sommarvärmen!

Geddfish ♥ sa...

Klotter är väldigt störande!
Härligt med en grön balkong. Min är sådär lagom, borde köpt mer, men det är trängsel på torget.
Önskar en skön helg!

Ama de casa sa...

Javisst går livet vidare, men det är väldigt tragiskt ändå såklart.

Hoppas medierna har rätt för en gångs skull...

Så fint det frodas på er balkong!

Haha! Skrattade gott åt sista bilden och din roliga kommentar till den :-D

Ha en fin stor-lördag! Här regnar det igen...

Susjos sa...

Haha, sista bilden, Fack you, låter ju väldigt mycket bättre än "originalet"!
Trevlig helg!