lördag 5 juni 2021

Städdag modell lördag.

 Låg ju lite efter här med städningen efter min totala kollaps pga värmen sista dagarna så denna morgon inleddes med robot-dammsugning  av min "Mancave" inklusive skurning av golvet.
När det var klart kom tanken på att åka ner och köpa ett vin som vi fattat tycke för, naturligtvis tog jag mitt ansvar för detta projekt och i ångest inför köer utanför bolaget åkte jag ner med spårvagnen.
Ingen kö alls, hallalujah, eller nåt, det gick snabbt och hem kom jag, ett riktigt gott vin är det ;) 

Rekommenderas till samtliga läsare av denna blogg, om man gillar vin.
Hoppsan, ett politiskt ställningstagande på min blogg, ta inte illa upp men lite sanning ligger det i denna bild som jag "stal" på Facebook ;)

Ha en fin lördag alla. 

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Finns vinet på flaska också?
Kul att jag kunnat inspirera =)
Städa....nä det tänker jag inte göra idag när solen skiner, möjligen att snabeldraken åker fram ikväll. Nu ska jag byta vatten hos näckrosorna, såg att det behövs. Ha en fin dag!

Susjos sa...

Tack för tipset! Måste provas vid tillfälle, för vin det gillar jag!
Å visst måste man få skratta åt miljöpartisten anno 2030!
Robotdammsugare, blir mer och mer sugen på en sådan!
Ha en fortsatt fin helg!

Ingrid sa...

Tack för vintipset!
Ha en fin helg!

BP sa...

Ni på västkusten verkar trivas bäst i regn - hahaha;-) Det är en himla tur att det finns ett väder att gnälla över, eller hur!? Gnäller jag över 24 grader idag? Nej, det gör jag inte. Laddar batterierna inför vintern så gott jag kan;-)
Trodde att en robotdammsugare gör jobbet åt en. Skulle också ha dammsugit idag, men struntade i det. Valde balkongen och en deckare istället. Det gäller ju att prioritera.
Kul att ni har hittat ett favo vin! J P Chenet är min mans favo rött vin. Jag håller mig till vitt, då jag får migrän av rödvin.

Din politiska anspelning förstår jag inte. Har faktiskt inte kollat svenska nyheter på ett bra tag... Ooooops!

Geddfish ♥ sa...

Ett gott vin, jag har testat det!
Jo, jag gillar rött vin. Kan dricka vitt i värmen som mingel.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Veiken sa...

Tack för vintipset. Ska tetas! Vi slarvar också med städningen. Det kommer grå dagar när man kan ta tag i alla dammråttor!
Hehe!

Ditte sa...

Tack för vintipset- Har inte testar detta ännu. Men gör det gärna-
Skrattade gott åt bilden från Facebook- Visst ligger det något i detta- Absolut-
Önskar dig också en fin lördag.

Gunnel sa...

Kul bild! Är det rött vin? Kan tyvärr inte dricka alla slags röda viner utan att få migrän.

Ama de casa sa...

Kan dammsugarroboten svabba golven också? En sån kombinationsrobot vore ju bra att ha. Fast när jag tänker efter så har jag redan en sån, den heter Anders :-D

Snygg förpackning på vinet också. Det är så jag väljer vin, utifrån flaskans/dunkens utseende. Helt fel att göra så, men det brukar slinka ned i alla fall :-)

Ha en härlig nationaldag!