söndag 6 juni 2021

Näst sista veckan med ungar på skolan....

börjar imorgon, efter det så är det tre veckors sommarskola för de som inte har godkända betyg.
Bra det där, utan utbildning får man det inte så lätt för framtida studier.
Måste dock påpeka att man faktiskt kan lyckas ändå, en av våra gamla "förmågor" hade ganska dåliga betyg, idag är han frisör och en ganska känd sådan i området.
Det går ändå men det blir ju krångligare, bra att få en utbildning också.

Som Bp påpekade för ett par inlägg sedan, jo, ett återfall har det blivit, gott med en cigg ibland är det ju fast inte så ofta numera.
Vi får väl se om jag upphör med den vanan igen. ;)

Söndag, ja, det får väl gå antar jag, har aldrig gillat söndagar men efter måndagen brukar det ju kännas bättre, tack och lov för det.

Dahlian tar sig som den ska, utan "Lillasysters" blogg hade jag nog aldrig lärt mig vad den hette, frugan kan dock iofs men ändå ;)

Men nu ska jag ta och ställa mig vid spisen, frugan ska utfodras ;)

Ha en fin söndagskväll allihopa.

9 kommentarer:

Susjos sa...

Ja, man kan gå olika vägar till utbildning! Jag tog inte en rak väg till sjuksköterskeutbildningen, och en hel del år jobbade jag innan jag bestämde mej för att gå vidare till barnmorska. Utbildning är aldrig fel!
Så fint ni får på balkongen, pinsamt nog har jag inte köpt några blommor ännu till vår balkong, måste komma till skott, haha!

Smaklig spis på söndagsmiddagen! Tänkte få iväg min man till butiken så vi får i oss något också! Men snart kallar jobbet...
Trevlig fortsättning på söndagen!

LillaSyster sa...

Tack för länken =)
Jag ska strax gå in och laga mat och utfodra gubben min. Sommarlovet närmar sig för en del då och semestern kommer närmare för dig också. Jag har heller inte så många jobbdagar kvar och när vädret är som de senaste dagarna gör ju att man längtar efter ledigt än mer. Ha en skön söndagseftermiddag/kväll!

Znogge sa...

Utbildning är viktigare än någonsin för så gott som alla jobb kräver i alla fall gymnasium. Förr fanns det andra möjligheter men så är det sällan nu. Sedan går det tack och lov bra för många ändå med visst är det bra att sommarskolan finns som alternativ. Efter detta är är det nog viktigare än någonsin.

God söndagskväll!

Geddfish ♥ sa...

Utbildning ÄR viktig, även om en del lyckas ändå.
Har ett barnbarn som tar studenten till veckan. Hon får bra betyg men kunde fått bättre om inte om hade varit. Corona.
Ha det nu så gott. Själv ska jag sätta mig på balkongen och inta min kvällsmåltid.

BP sa...

Visst smittar LillaSysters intresse för dahlior och pioner av sig. Kul att du har inspirerats av henne.
Tusen tack för länken:-) Det är gott att röka, även om man bara "puffar" och inte dra ned röken i lungarna;-)
Å du!! Du känner väl till stjärnkocken Jamie Oliver. Han var urusel i skolan och dyslektiker på det. Han blev världskändis när han var 17 år och kockade i en restaurang. BBC blev så förtjusta i honom... resten är historia. Å han "is still going strong".

Ha en skön kväll du med. 24 grader och strålande sol här:-)

Ditte sa...

Visst är det roligt att man via bloggar kan inspirera varandra. LillaSyster har även gett mig en hel del inspiration och kunskap vad gäller detta med allt grönt och det som blommar.
Ja, kunskap är viktig men man kan ju skaffa den på olika sätt. Och för många är basfärdigheterna i svenska och matte absolut nödvändigt för att komma i på den svenska arbetsmarknaden. Vet man sedan hyr man ska bete sig så är mycket vunnet.
Kul att dahlian tar sig så bra Den trivs alltså hos er.
Önskar dig en bra start på veckan.

Ama de casa sa...

Bra med sommarskolan, fast det kanske inte eleverna tycker...

Att ta en cigg ibland brukar leda till totalt återfall, det vet jag av egen erfarenhet. Nu har jag inte rökt en "riktig" cigg på flera år, men puffar vidare på min e-cigg och inbillar mig att det är bättre. Vilket det med största sannolikhet inte är. Men jag stör åtminstone min omgivning lite mindre ;-)

Ha en bra start på veckan!

Lotta sa...

Den stundande ledigheter kliver fram med stormsteg. Snart är det dags för lediga och avkopplande dagar. Så vacker din blomma är, dahlior är så fina.
Ha en bra onsdag :-)

Snart är det fredag igen :-)

Veiken sa...

Så härligt att det snart står ledigt på schemat och att vädergudarna är på tå! Det är bara att njuta.
Det är suveränt att ungarna får en extra möjlighet att läsa upp sina betyg. Lärdom är aldrig tung att bära! Sådetså!
Njut av er dahlia och det fina vädret!