söndag 27 juni 2021

Sista "söndag innan ny arbetsvecka" på fem veckor.

 Det närmar sig ju, semestern som  man ser fram emot efter jul nån gång redan.
Men de sista veckorna innan semestrar för oss "40-timmars" anställda inom skolan är ganska så ok faktiskt, inga elever och framförallt, inga lärare ;)
Fast vi har ju lovskolan förstås varje år, men det slipper jag allt som oftast helt och hållet, tacksamt ju att få gå runt med skruvdragare och "dona" lite varstans istället, många lösa skruvar på skolor efter ett läsår är det ju, inte bara i mitt huvud.

Har ju tagit hand om en del av verktygen efter att "vår" vaktmästare slutade och den "nya" utgick från en annan skola, imorgon ska jag ta hand om resten av grejerna som de ställde ut i korridoren då en av de nya "biträdande" skulle ha hans kontor.
Bla den svenska flaggan som vi haft på skolavslutningar mm, den låg där slängd i en låda såg jag, näst intill missfirmelse av det kungliga ämbetet ju ;)

Men imorgon styr jag upp läget igen, länge leve konungen!!

Ha det fint alla mina fina läsare.



9 kommentarer:

Ingrid sa...

Det låter väl ganska behagligt att jobba utan elever och utan lärare som stör, men jag kan tänka mig att du längtar till semestern. Jag minns ju hur det var....
Ha en skön söndag!

Åke sa...

Så bra att jobba utan lärare och elever, Länge leve Konungen :)

Gunnel sa...

Semester kändes alltid bra. Nu har jag semester lite när jag själv tycker och det är härligt.

LillaSyster sa...

Det låter bra att du styr upp det hela igen! Semestern är inom räckhåll nu. Ha en bra avslutning på midsommarhelgen =)

Znogge sa...

Den lärar- och elevlösa skolan har garanterat många fördelar känner jag så njut av den :D

God söndag!

Geddfish ♥ sa...

Det låter ändå rätt så behagligt!
Semestern lurar bak hörnet!

BP sa...

Låter som en helt ok vecka, bara du inte försöker dra åt dina egna läsa skruvar med en skruvdragare. Det skulle ha hemska konsekvenser då nära inpå din semester;-)
Önskar dig en lugn och fin vecka med din skruvdragare som sällskap. Tacke care!

Ditte sa...

Bra att du styr upp läget- Verkar behövas på stället där du jobbar-
Verkar som om det kan bli en lugn vecka och att du kan få god arbetsro.
Ha det så bra du kan.

Ama de casa sa...

Skönt med en (förhoppningsvis) lugn sista arbetsvecka innan semestern!
Bra att du tar tag i saker och ting och styr upp det hela :-D

Ha en härlig måndag!