måndag 28 juni 2021

Sista måndagen innan semestern.

 Det muntliga "adoptionsförfarandet" godkändes av giltig instans och nu ska bara alla papper in till berörda myndigheter så att jag kan börja "vabba" under OS. ;)

Välkommen hem Mr Bone.

Tyvärr kunde jag inte "rulla" hem honom med mössa, solglasögon och tshirt som planerat, den var för ostabil helt enkelt, den har ju hängt med några år.
Blev att packa ner honom i en säck och bära istället, synd, han hade blivit populär på sin väg mot sitt nya hem ;)

Var ju i övrigt mycket att göra idag, massor av bänkar som skulle omlokaliseras återigen, massor av annat också för den delen.
Svettigt men med gott sällskap så går det ju lite lättare, och fortare.

Ha nu en fin fortsättning på kvällen alla. 







8 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Stort GRATTIS till den nya familjemedlemmen. LOVE IT! Nu fattas bara att Mr Bone börjar spöka också då sitter ni helt säkert i er lägenhet - hahaha.
Verkligen synd att du fick stoppa honom i en säck. Det hade varit hur roligt som helst att se reaktionen på honom på spårvagnen.

Susjos sa...

Haha! Grattis till nya kompisen! Nu kan du lära dig vad alla benen i kroppen heter ( med hjälp av google också kanske )
Ha det gott!

Lotta sa...

Tackar så hjärtligt för nattens gapskratt. Jag ser ett scenarier som spelar upp sig framför mina ögon när du vandrar iväg med MR Bone med en säck över huvudet. Perfekt inneboende. När du tröttnar på din nya familjemedlem så MR Bone få flytta hem till mig.
Hoppas att din vecka bli kanon!

Ha det bäst :-)

Ama de casa sa...

Haha! Ben Bone ser ut att trivas utmärkt där på er balkong. Kanske kan han skrämma en och annan duva också? :-D

Ha en fortsatt fin vecka!

Znogge sa...

Ha ha, det kan man kalla fint besök :D

God tisdag!

Veiken sa...

Hahaha, så Beningen har flyttat hem till dig. Hoppas han trivs med er!
Du får se till att han får lite kläder när det blir vinter och kallt! :)

Ditte sa...

Kanske lika bra att Mr Ben fick följa med hem i en säck. Nu har han ju komit till sin rätt på balkongen och jag tyckte mig se ett leende hos honom.
Kanske kan Mr Ben även ta extra jobb som fågelskrämma.
Önskar dig en fin kväll-
Här tittar vi på spansk tv och fotboll mellan Sverige och Ukraina.

LillaSyster sa...

Du menade allvar med att ta hem Mr Ben! Honom hade jag gärna lånat då jag pluggade...men nu kan jag benen. Släng honom inte då du tröttnat (om man nu tröttnar på detta sympatiska sällskap) för han är säljbar. Ha en bra torsdag!