torsdag 1 juli 2021

Vaccineringen då.

Lite naiv har jag väl varit, trodde jag skulle få kallelse för vaccinationen pga "riskfaktorerna" jag är utrustad med.
Bokade därför förra veckan två tider, vaccinering "ett" och "två" vilket jag nu utfört första delen av.
Snabbt och smidigt kom jag in 55 minuter tidigare än bokningen gällde, folktomt var det ju, tacksamt för undertecknad som ju alltid är ute i god tid och därför ofta är vid målet alldeles för tidigt ;)

Var ju inte "min" vårdcentral men iallafall samma företag, alltid något och endast fem minuters färd med spårvagn hem efteråt.

Igår sköt de ju en polis här i stan, de spekulerar i om det var ett misstag nu, tragiskt är det hur som helst, en person gick till sitt arbete för samhällets bästa men kom inte hem igen till sin familj.
Sorgligt.

Ha nu en fin kväll alla.

8 kommentarer:

BP sa...

Att vara 55 minuter för tidigt måste vara rekord. Tänkte absolut inte slå det;-)
Kul med spruta 1 avklarad. Dags igen om x veckor alltså. Hoppas att du inte får några biverkningar. Håller tummarna.

Det var så tragiskt med polismannen som blev skjuten. Kollade direkt om det var i ditt område, men det var det som tur är inte. Å killen var relativt ny också so ordningspolis. Hoppas verkligen att polisen hittar den skyldige.

LillaSyster sa...

Verkligen olika hur regionerna sköter kallelse till vaccinationen.....här fick man tid för dos 2 av sköterskan som gav dos ett. Jag var också i god tid....men fick ändå inte komma in förrän 90 minuter efter min utsatta tid,mycket märkligt förfarande och jag var inte klädd för att stå ute i 60min ösregn. Ja ja det kanske funkar bättre i augusti och dos 2.
Hemskt det som hänt nära dig och stackars anhöriga.

Ditte sa...

Skönt att du nu fått din första dos av vaccin.Men tänk så olika det är i olika regioner. Vi fick på vår VC tid för dos två när vi var där för första sprutan. Smidigt. Ordnade idag på morgonen mitt Covidbevis och det gick också smärtfritt. Bra att ha det.
Bedrövligt att en polis skjuts när han gör sitt jobb. Man kan ju undra. Men efter att jag läst boken "Familjen"av Johanna Bäckström- Lerneby so handlar om de gansters som styr i Göteborgs undre värld så är inget otänkbart. Boken har stor verklighetsanknytning .

Susjos sa...

Grattis till första sprutan! Smidigt och bra!
Så fruktansvärt tragiskt med den unga polisen som blev skjuten i din stad, otroligt sorgligt.
Hoppas du inte får några biverkningar av första sprutan!
Ha det gott.

Lotta sa...

Grattis till första sticket! Hoppas du inte blir påverkad av den.
Så tragiskt med polisen som blev skjuten. Det är sådan man absolut inte vill ska hända.
Önskar dig en finfin fredag!

Om 1 timme och 35 minuter går jag på semester :-)

Ingrid sa...

Så skönt att spruta nr 1 är avklarad. Jag bor ju i närheten av fd vårdcentralen i Klintehamn och den har man öppnat tillfälligt som vaccinationscentral och där är en ständig ström med folk. Vaccineringsviljan är tydligen god här på ön.
Ha en fin fredag!

Geddfish ♥ sa...

Jag brukar vara i tid t.o.m. tidig, men 55 minuter ;)
Grattis till första sprutan!
SÅ himla tragiskt med polisen, usch, man vill gråta.
Trevlig fredag!

Ama de casa sa...

Grattis till första sticket! Här väntar vi på andra dosen som vi ska få "nån gång under juli". Hade önskat en mer definitiv tid så man kan planera sin tillvaro bättre. Men, men. Jag är glad att jag får vaccin och det är ju bara att "gilla" läget och invänta sms-et som ger den faktiska tiden.

Väldigt tragiskt med den skjutna polisen. Tragiskt med alla skjutningar överhuvudtaget! Vart är samhället på väg... :-(

Ha en braig fredag!