onsdag 7 juli 2021

Molnigt denna onsdagsförmiddag...

och regnet är väl i antågande till vårt område, helt ok för oss, vi har inget inplanerat idag heller så vi är nöjda ändå.
Behövs ju regn också har jag förstått, mycket regn till och med, hela landet behöver regn tror jag bestämt pga brandfaran.
Så låt det regna bara, vi klarar oss här på femte våningen ;)

Sitter här vid vardagsrumsbordet, frugan pratar i telefon med sin yngsta dotter, själv funderar jag på vad som ska stå på bordet idag i middagsväg.
Falukorv kanske?
Några snitt i den, senap och ketchup innan den går in i ugnen, jag tycker det låter enkelt och bra, potatismos till detta och lyckan är fullkomlig, låter som en bra planering detta.

Zillen önskar sig en ny filt att ligga på, tror jag ska tillmötesgå den önskan faktiskt. ;)

Ha det fint nu alla.






9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Gosiga Zillen =)
Falukorv, det var typ hundra år sedan jag lagade, det är gott som du beskriver men blir ännu godare med några skivor av äpple och mor Annas gurka instoppade mellan falukorvsskivorna. Regnade lite inatt....Idag mulet och klibbigt. Ha en bra eftermiddag!

Susjos sa...

Här regnar det också, nästan hela dan, men det behövs. Hade tänkt gå ut på en promenad, men det regnar lite för mycket. Ganska skönt att sitta inne också!
Börjar också grubbla på middagen, här finns köpt potatissallad och rostbiff..väldigt enkelt och mycket gott, det får nog bli det ikväll, och en rejäl grönsallad till.

Zillen är ju så ljuvlig där han ligger, har han inte minsann lite rött i färgen också, lite lik vår gamla Maja i färgerna.
Ha det fortsatt gott!

BP sa...

Japp, här har det också regnat i stort sett hela dagen. På riktigt den här gången, inte bara ett par futtiga droppar. Första gången sedan den 28 maj, så jag klagar inte heller. Och det var ju faktiskt 24 grader varmt, så då kan man ju fortfarande sitta på balkongen.
Din falukorv skulle min man älska. Jag gillar inte falukorv, inga andra korvar heller, så vill han ha falukorv får han snällt laga den själv;-)

Geddfish ♥ sa...

Oh, jag älskar falukorv! Man kan göra så många variationer av rätter med den. Riktigt saftig köttig falukorv, mums.
Katten ligger väldigt avslappat och skönt där, precis som katter kan!
Hoppas middagen var god, nu är det kväller.
Ha det fint!

Åke sa...

Här kom det lite regn igår, skönt faktiskt, nu blir det varmt igen idag… sola ska lysa för fullt 👌 Klart katten ska ha en ny filt 😉

Ama de casa sa...

Här skulle det regna och åska nu på morgonen enligt tidigare prognoser, men det brydde sig vädret inte ett dugg om. Solen fortsätter att skina från en klarblå himmel.

Falukorv hör till mina favoriter och potmos till är verkligen inte dumt!

Klart du måste tillmötesgå Zillens önskan! :-D

Ha det gott!

Znogge sa...

Det var vår middag i tisdags och det funkade alldeles utmärkt även om det inte är min personliga favorit.
Här är det utlovat regn i dag och med tanke på min konvalescens spelar vädret ingen större roll. Lite deppigt men...

God fredag och helg!

Ditte sa...

Om nu Zillen önskar sig en ny filt så är det klart att han måste få det.
Ja, vädret rår en inte på och regn lär behövas landet över.
När maken lagar middag så är pannbiff med lök och falukorv i ugn med potatismos till ett par av de rätter han gärna lagar. Ja, det finns en handfull till...
Hoppas att regnet nu dragit vidare.
Önskar dig en fin helg.

http://kraka.moah.se sa...

Klart Zillen ska ha en ny filt!