lördag 10 juli 2021

Så kom lördagen igen....

och det har gått några dagar sen förra inlägget här i bloggvärlden.
Vad har man då åstadkommit dessa dagar? 
Inte mycket får man ju erkänna, lite städning idag och en sväng med ångmaskinen i duschkabinen som behövde lite extra omvårdnad, man bör nog gå över den en gång i månaden men nu har det gått 4 månader sen sist.
Tack för hjälpen "Kärcher", alltid ett nöje att samarbeta med dig ;)
Men utöver detta har den mesta tiden gått åt till att ligga på soffan och bara ha det bra, precis som sig bör på semestern ;)

Bloggfoder är ju något som blir lidande förstås när man bara ligger på soffan så nu får jag allt ta och bege mig ut lite de närmsta dagarna, fast bloggfoder må vara viktigt men även min "stegmätare" behöver ju sitt, så jag kör en fin kombination där, allt enligt diabetessköterskans order ;)
Diabetesen är ju under kontroll här, efter en ny medicin ligger jag åter inom rekommenderade värden, känns fint på alla vis.  

Molnigt och regnigt idag precis som utlovat av SMHI, välbehövligt för vår natur, en typisk svensk sommar skulle andra säga, så även jag.
Helt ok för undertecknad, så länge jag slipper arbeta så får det gärna regna småspik ;)

Tillönskar er alla en fin fortsättning på helgen.


 

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Skönt med slappa dagar utan en massa måsten. Ta du en liten promenad pm dagen....jag håller på att längta ihjäl mig tills mitt knä/ben håller för långpromenader. Men än funkar det inte, funkar inte med korta heller. Måste bygga mer muskler.....efter nästan två års krångel har musklerna tagit stryk. Ha en skön eftermiddag!

Geddfish ♥ sa...

Skönt att man kan variera sig. En dag tar man en promenad. En annan dag skurar man ett par golv. En tredje gång soffhäng osv. Nämen, alltid skönt att komma ut och så får man lite bloggfoder ;)
Trevlig lördag!

BP sa...

Det är ju det semester går ut på - att inte göra någonting. Å då ni ändå är kvar på hemmaplan så är horisontalläge på soffan en perfekt semestermode:-)
Hos oss har det också regnat, men inte i närheten av vad ni och Skåne fick. Dessutom har det mest regnat kvälls- och nattetid, förutom i fredags, då det regnat hela dagen. Men termometern visar ändå mellan 24 och 28 grader, helt okej alltså.
Skoj att höra att dina blodsockervärden är okej! Tar du insulinsprutor eller piller? Men en sak stämmer faktiskt - som diabetiker behövs det motion. Min man har ju diabetes typ 1, och då är motion A & O enligt läkaren...

Ditte sa...

Semester fö rmig är att göra det jag mår bra av. Och eftersom jag numer alltid har det så blir det oftast så. Men jag rör mig ju gärna och har alltid gjort det- Lite "rörelse i vila" eller "vila i rörelse." Beror på hur en ser det.
Men regnar det så är jag inte lika road av att ge mig ut. Visserligen säger de att regn är bra för hyn. Men det hjälps inte. Dock kan det bli en kortare sväng i regn men inte är det alltid så roligt. Så då får man styra stegen till ett ställe där det är lite roligt.
Fint att di diabetes är ok. nu och att medicinen hjälper. Men kanske blir det en promenad endera dagen om solen tittar fram.
Önskar dig en fin söndag.

Gunnel sa...

Igår fick vi 22 mm här så vi är ganska nöjda. Semester är till för att vila upp sig, så fortsätt du med det. Ha en skön söndag.

Ama de casa sa...

Skönt att blodsockervärdena är bra nu!
Låter som du har lagom ansträngande dagar, det är ju också skönt :-)

I morgon ska vi tydligen få 39 grader i skuggan här vilket är mindre skönt om du frågar mig. Det räcker gott och väl med dom dryga 30 graderna vi har haft nu.

Ha en härlig söndag!

Znogge sa...

Skönt med lata dagar men själv tycker jag det är skittråkigt eftersom det inte är självvalt utan doktorns order.
Vår Kärcher borde definitivt få komma ut och jobba ett tag så jag får ge Husse en puff i rätt riktning.

God söndag!