söndag 22 augusti 2021

Avslut på veckan.

Lördagen blev ju faktiskt trots allt ganska behaglig, biverkningarna efter vaccinet var näst intill som bortblåsta, hade ju ont i hela kroppen mm.mm.
Precis som BP skrev i sin kommentar, perfekt ju att det var just fredagen som fick ta hand om biverkningarna och inte en lördag tex ;)
Vi lär ju närma oss hösten igen fast än har vi ju många varma dagar kvar, förhoppningsvis med mycket grönska, hösten får gärna avvakta ett tag till.
Flizan håller vakt på köksbordet liggande på min gamla "dataväska" som istället för att fylla sin riktiga funktion blev en hårig sak som katterna turas om att ligga på.
De tycks trivas med det.

Men nu ska söndagen avslutas, tror jag inleder den avslutningen på soffan som brukligt är för undertecknad ;)

Vi ses, ha det bra allihopa.





9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ja vila dig iform inför veckans utmaningar. Själv sitter jag och njuter av sol och värme på verandan. Lilla Buskatten har tagit den andra fåtöljen och håller mig sällskap. Ha det gott i soffan =)

znogge sa...

Så skönt att biverkningarna gick över så pass snabbt i alla fall. Skulle vara retfullt att vara krasslig en helg tycker jag ;-)

Ha en riktigt bra söndagskväll nu!

Geddfish ♥ sa...

Dessa katter, de bestämmer över husfolket ;) och tar sin plats.
Önskar en skön söndagskväll nu!

BP sa...

Jättebra att du är helt återställd igen och kan jobba imorgon;-) Om jag känner dig rätt (och det tror jag nästan att jag gör) så hade du inte haft det minsta emot att fortfarande vara liiiiiite sjuk;-)
Hoppas också att hösten väntar med sin ankomst. Det räcker med de tidiga kvällarna just nu...

Önskar dig en bra start på veckan:-)

Veiken sa...

Gott att biverkningarna nu bara är ett minne. Då gäller det att ta nya tag i mrgon. Lycka till med det!

Ditte sa...

Fint att du är piggare igen och kan uppleva söndagen som en behaglig dag.
Och visst är augusti en sommarmånad så vi räknar med några fler fina sommardagar.
Önskar dig en bra start på veckan.

Ama de casa sa...

Skönt att biverkningarna gav sig av så pass snabbt ändå.

Här känns hösten väldigt långt bort. Fast det är åtminstone lite svalare nu, bara... 27 grader i skrivandes stund.

Vad bra att dataväskan har kommit till så stor nytta :-D

Ha en finfin start på veckan!

Susjos sa...

Bra att vaccinsprutan inte förstörde hela helgen.
Jo, vi går mot hösten med stormsteg, men jag säger som du, det får gärna dröja lite till.
Lustigt att katterna gillar att ligga på platser som vi inte tror att de skulle gilla, haha! Fina Flizan!
Ha en fin kväll!
Hälsningar från en trött kryssningspassagerare, numera hemma på landbacken!

Lotta sa...

Många som fått biverkningar av sprutan, tur att du inte blev helt utslagen. Nu när det är ny vecka och nya utmaningar är det bra att vara på topp, hoppas du kunde vila dig i form.

Ha en finfin onsdag :-)