onsdag 25 augusti 2021

Dags för ny legitimation.

Jodå, vart femte år måste man ju byta ut sin legitimation och vi har sen lång tid en bokad tid till på fredag.
400 kr per person blir det att slänga ut på detta, rätt så överkomligt trots allt och man får vara tacksam över att passen håller ett år till innan det är dags även för dem, alltid bäst att sprida ut alla sina utgifter av detta slaget kan man tänka men egentligen kanske det hade varit lika bra att byta ut båda på en gång, men jag är för snål och dessutom håller ju passet ett år till, det måste man ju ändå nyttja fullt ut.
Fem år förresten?
Förstår inte, jag är ju lika söt idag som för fem år sedan ;)

Rolling Stones, ett av de bästa banden från "förr" som ännu håller igång.
Men igår avled Charlie Watts, den älskade trummisen, 80 år gammal.
Musikvärlden är i sorg, en god man och en av de bästa trummisarna genom tiderna.
Vila i frid Charlie, du är saknad.


 Ha det bäst alla.

9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Jag har också tagit ut ny legitimation. Mitt körkort går ut i dagarna och jag tog i stället ett nationellt ID-kort. Det gälles som pass i EU-land också.
Jo, men det är klart, sötheten sitter i, precis som det ska va ;)
Ha en fin tisdag nu!

Veiken sa...

Det gäller att vara uppdaterad när dt gäller pass och ID-kort. Våra pass går ut 2024, får se om vi är lika söta då. Skulle inte tro det!
Lycka till på fredag!

BP sa...

Fick också ett nytt pass alldeles nyligen. Dumt egentligen att man måste ha ID-kort och pass. Det borde räcka med passet. Vi har inga ID-kort utan kör med körkort istället, och det kortet gäller ju i 10 år.
Är inget Rolling Stones fan direkt men Charlie Watts visste till och med jag vem det var. Världens bästa trummis.
Tror han hade hälsoproblem en lägre tid, då han inte orkade vara med Rolling Stones på en turné i somras tror jag det var. RIP Charlie.

Ditte sa...

Jag har körkortet som leg, gäller i 10 år och sedan ett pass. Eftersom vi reser en del utanför EU så behöver vi ett pass och det är smidigt att resa med det.
Stones har ju varit med länge och ålder och sjukdom tar ju ut sin rätt även där.
Har sett dem live 1982 på Ullevi i Göteborg. Minnesvärt.
Önskar dig en bra vecka.

Susjos sa...

Nu var jag tvungen att kolla när mitt körkort går ut, och det går ut i år ser jag nu, suck! Passet tror jag räcker nåt år till, måste kolla upp det också!

Sorgligt med Rolling Stones trummis Charlie, är lite glad att jag faktiskt såg Rolling Stones här på Friends Arena 2017, jag som inte ens har lyssnat på dem tidigare, men de är ju ikoner och vi bor så nära, hade flyttat hit till Solna samma år och det fanns biljetter kvar, så vi gick och såg konserten, å vilken konsert! En av de bästa jag har sett och hört!!! Vilken energi på dessa "gubbar"!!!!
Ha en fortsatt fin vecka!

Gunnel sa...

Jag använder alltid mitt körkort som ID och för säkerhets skull vill jag ha ett pass som jag kan använda för resa till USA också.....om det nu kommer att fungera igen. Ha det bra.

Ama de casa sa...

Det är helt värdelöst att passet bara gäller i fem år. När man är barn/ung kan jag förstå, för då förändrar man utseendet mer. Sen gäller egentligen passet bara i 4,5 år eftersom vissa länder att passet ska vara giltigt i ett halvår EFTER utresedatum. Konstigt. Om passet inte har gått ut när man lämnar landet, så är det väl giltigt kan jag tycka...

Ha en fin dag och se nu till att se ut som en mupp på id-fotot, jag tror det är lag på att man måste göra det på id-handlingar :-D

Ingrid sa...

Mitt körkort håller ett par år till, sen får jag se hur jag gör. Om jag ska fortsätta köra eller inte? Ska jag inte göra det är det ju bättre att skaffa ett id-kort som gäller som pass inom EU också, för även passet går ut ungefär på samma gång som körkortet.
Ha en skön fortsättning på dagen!

Znogge sa...

Vissa saker måste man byta ut med jämna mellanrum och dit hör legitimationen. Jag bytte mitt körkort för snart ett år sedan och passet för två men det har bara legat i lådan.

En fenomenal trummis helt enkelt.

Ha en god lördag!