lördag 28 augusti 2021

Så fick vi då äntligen beställt.....

 våra nya legitimationer hos polisen, vi var ute i god tid och fick vänta en stund men när vi väl kom till operatören som skötte handläggningen så gick det snabbt och smidigt.
Åtta hundra kronor fattigare blev vi men efter leveransen om en vecka eller två så kan vi identifiera oss i fem år till.
Tyckte bilden av mig blev bra, återstår att se om jag tycker det när jag får "legget" i min ägo ;)

Men nu är det ju lördag och vi njuter av tillvaron här på femte våningen i utkanten av Göteborg, blev ju ett cafébesök för oss idag efter att vi hämtat ut 10 plädar som vi beställt på Jysk online, lite nytt kan man ju behöva ibland, eller hur?
Zillen fann sig i tillvaron direkt där bakom några av plädarna ;)

Men nu gott folk, ha en trevlig kväll, det ska vi.



10 kommentarer:

Susjos sa...

Gissa vad jag fick i brevlådan idag, jo info från trafiksäkerhetsverket att det är dags att förnya mitt körkort! Tack vare din info om att ni skulle fixa nytt leg, så kollade jag ju nyligen på körkortet och ser till min förtvivlan att det går ut i år! Trist nog så ska man själv skicka in foto och underskrift till dem, lite bökigt ju, enklare att fixa nytt pass där de tar ett foto på plats!
Ha en fin kväll med nya härliga plädar som katterna nog kommer att gilla också!

Geddfish ♥ sa...

Det var smidigt att fixa Nationellt IDkort. Nej jag kör ju inte bil längre så jag ansökte inte om nytt körkort faktiskt. Fick dock en förfrågan, men kändes inte rätt.
Mys på nu med plädarna, de är goa att ha för alla i detta höstväder och sen kommer vintern, hua.
Ha det gott!

BP sa...

En toppen selfie eller om det är en groupie:-) Ni är så fina tillsammans du och frugan:-)
Själv tycker jag alltid att jag ser ut som en rysk straffånge på pass-/ID-bilder, så jag hoppas att du blir nöjd sedan när ju ser ID-korten.
Vad gör ni med tio pläder????? Vi har inte en enda - ooooops. Okej, två pläder till dig och frugan, sedan en pläd var till katterna, men resten då;-)
Ha en fortsatt fin helg nu!

LillaSyster sa...

Så är det, ibland måste man uppdaterar och genast vart de godkända av katterna =) Minns inte vad jag betalde då jag förnyade körkortet för något år sedan. Fixade även ett nytt pass i våras då det gamla gått ut under pandemin.....ni återstår det ju bara att se när det går att resa igen. Ha en fortsatt bra helg!

Ditte sa...

Skönt att ha detta avklarat. För att kunna legitimera sig underlättar ju och fint att slippa ha med passet.
Trevligt med ett cafébesök och likaså att hämta ut nya plädar. Himla tur att de inte är så tunga.
Kul att Zillen gjort sig hemmastadd i deras närvaro.
Härlig bild på er!
Önskar en fin kväll .

Ama de casa sa...

En bra bild på en id-handling? Låter helt fel om du frågar mig ;-) Bilden på er båda blev i alla fall jättebra! Fast jag tror inte att man får vara flera stycken på ett leg... :-D

10 plädar??!!?? Väntar ni en väldigt kall vinter, eller? ;-)

Gunnel sa...

Jag förvånas varje gång jag behöver visa ID att personen som tittar på fotot ser att det är jag. Ha en fin söndag.

Ingrid sa...

Förnya körkort är ganska enkelt här, för det är bara att åka till Trafikverkets kontor i Visby och fotografera sig där, betala och sen är allt klart.
Ha en skön söndag!

znogge sa...

Så skönt att få ID-handlingarna fixade för dem kan man knappast vara utan.
Spontant undrar även jag vad ni ska med tio plädar till?

God söndagskväll till er båda!

Veiken sa...

Det är alltid skönt när måstegrejor är avklarade. Trevligt att någon blir nöjd med bilden på ett ID.
Plädar är mysiga när det är kallt, men 10 stycken?
Era katter lär älska dom!
Njut nu av den fantastiska sensommaren!