fredag 6 augusti 2021

Då var det slut på det roliga.

 Semester 2021 lägger vi härmed bakom oss och riktar in oss på arbete igen, men först har vi ju en härlig helg att avnjuta, inte fel det heller.
Silver blev det i fotbollen idag ju, lite synd att det inte blev guld men så blir det ibland, bra jobbat tjejer.

Tyvärr är det många som börjat skälla på dem i sociala medier, män för det mesta, ja, vad ska man säga?
Håll käften kanske?

Bra jobbat tjejer!!!

Hur har jag då tillbringat dessa sista dagar i frihet?
Hör och häpna, jag åkte på tandvärk i tre dagar, det var inte så kul men nu är det iordning igen hoppas jag.
Får väl vara tacksam att jag slapp det på arbetstid trots allt, det hade ju varit lite knepigt.

Men nu gott folk, ha en fin inledning på helgen.

Zillen hälsar också.







10 kommentarer:

znogge sa...

Visst var det bra jobbat av dem och en silvermedalj är inte illa. De borde skämmas tycker jag!

Njut nu av helgen!

Susjos sa...

Trist att det inte blev guld, men som sagt, duktigt av dem att komma så långt!
Vilket underbart foto på Zillen, han njuter av sommaren!
Ja, semestern går fort, skönt att en ledig helg hägrar i alla fall!
Ha en toppenfin helg!

BP sa...

Måste säga att jag är impad;-) Så du tittade på finalen - eloge!!! Tycker att Sverige var inte bara det bättre laget under hela matchen, inklusive förlängning utan även det bästa laget under hela turneringen.
Tycket att Sverige inte vann ett silver utan förlorande ett guld. En (på pappret) "lättare" motståndare lär Sverige knappast få i framtiden, så det var nog nu eller aldrig -enligt lilla mig alltså.
Att tjejerna däremot attackeras på sociala medier är skandal, men tyvärr så vanligt nuförtiden. Hatar sånt!
Tajming med tandvärk var inte helt lyckad kan jag tycka. Tänk om du hade fått besvär nästa onsdag till exempel;-) Men är självklart glad att du (eller om det var tandläkaren) som fixade det;-)
Önskar dig också en trevlig helg.

PS. Min granne suckade över dagens förlust och menade att vi nu ska sätta våra pengar på hästarna imorgon. Grannen är en 53-årig han;-) DS.

Ingrid sa...

Ha en riktigt fin helg du också!

Ama de casa sa...

Helt rätt att säga "Bra jobbat tjejer!!!". Fast lite snöpligt blev det ju för dom ändå, så nära... Näthat är verkligen förkastligt!

Skönt att tandvärken är borta! Hoppas den fortsätter med att hålla sig undan.

Zillen har en cool stil :-D

Ha det gott - än är måndagen lååångt borta!

Geddfish ♥ sa...

Jag hör till dem som inte tittar på sporten men hörde ändå resultatet.
Sociala medier kan vara väldigt usla, speciellt de där anonyma, de borde skämmas.
Zillen är ju för underbar. En katt kan njuta, säger kattälskaren Gerd.
Trevlig helg!

LillaSyster sa...

Zillen underbara katt! Stackars dig som avslutade ledigheten med tandvärk. Mmmm det var synd att tjejerna inte fixade guldet, för de var så värda det. Njut av de sista timmarna i frihet =)

Ditte sa...

Trist och knepigt med tandvärk. Och onta gör det ju också- Skönt att du fått det ordnat. Ja, en semester går fort. Ofta alldeles för fort. Men du har helgen på dig och låt bli att tänka på stundande jobb.
Snöpligt för de svenska fotbollstjejerna var det verkligen och jag ogillar verkligen när straffar ska avgöra. Nu var Kanada bättre och guldet blev deras.
Tycker att det svenska laget verkligen spelat hur bra som helt så detta var verkligen trist.
Bedrövligt att "gubbar" ska gnälla på sociala medier. De kan troligen inte ens stava till fotboll och gömmer sig bakom anonymitet. GRRRR....
Bilden på Zillen är jättefin. Verkligen en härlig katt.
Önskar dig en skön kväll och en bra söndag.

LillaSyster sa...

Ha en bra dag på jobbet imorgon!

Lotta sa...

Aj,Aj,Aj för tandvärk, hoppas du blev hjälpt utan att behöva bli helt skinnad på pengar. Alltså, det är grymt dyrt att gå till tandläkaren, bara en lite enkel undersökning kostar.
Jag tycker att Sverige var grymt duktiga och det var väldigt synd att de inte vann guldet.
Sötaste katten :-)