måndag 9 augusti 2021

Så vaknade man ju till....

här på morgonkvisten, en hel timme innan jag egentligen ska gå upp men vad gör man?
Kaffebryggaren brukar ju vara en bra start och när jag nu ändå har tid för det så får det väl bli ett blogginlägg.

Ska väl inte påstå att jag sett fram emot starten efter semestern här men även där, vad gör man?
Bara att bita ihop och njuta av första veckans mjukstart, kidzen kommer först nästa torsdag.

Schemat för veckan kom i helgen, mycket som ska kopplas samman inför skolstarten, blir intressant att se hur detta utvecklar sig med alla nya "chefer".

Återkommer med rapport under veckan, ha det bäst alla.


 

9 kommentarer:

Ama de casa sa...

Skönt att det åtminstone blir en mjukstart.

Ha en bra första jobbdag efter semestern!

Ingrid sa...

Ha en bra första arbetsdag!

Geddfish ♥ sa...

Hoppas att du har haft en bra arbetsdag!
Kanske nya elever, men det blir ju nästa vecka, nu tar du det lugnt.
Kaffe är fint på morgonen!
God kväller!

BP sa...

Det har då aldrig hänt mig att jag vaknat innan väckarklockan sätter igång...
Men det blir ju en mjukstart med bara vuxna för dig den här veckan. Lika bra det antar jag, så du får vila en vecka till innan det blir skarpt läge nästa vecka.
Gör det bästa av veckan!

Susjos sa...

Hoppas dagen blev bra, och att resten av veckan flyter på fint också! Börjar se slutet av vistelsen här på landet också, hösten är ett oskrivet blad!
Ha det gott!

Ditte sa...

Ja, "all vår början bliver svår" . Inte minst efter semester och med så mycket nytt som är på gång. Hoppas innerligt att det blir så bra som möjligt för dig. Skönt att inte eleverna är på plats så det blir en mjukare återkomst.
Hoppas att det blev en ok. dag.

LillaSyster sa...

Der blir säkert bra ska du se. Tänk positivt =)
Alltid bra med mjukstart. Med ny ledning har du ju chansen att se till att det som inte funkat tidigare kommer till ändring. Du har säkert en lösning på vissa av problemen, ta nu tillfället att förändra arbetsmiljön till det bättre. Ha en bra tisdag!

znogge sa...

Vi började i dag och jag jublade väl inte heller men det blev en helt okej dag får jag väl säga. Man kommer snart in i vardagen igen.

Ha det gott!

Veiken sa...

Skönt med en mjukstart innan allvaret sätter igång. Du lär få bekänna färg innan terminen är slut!
Njut av det mjuka!