lördag 14 augusti 2021

Projekt Lördag.

 Det får bli ett väldigt litet projekt isåfall ;)

Lyckades städa vardagsrummet här på morgonen så nu blir det vila fram till middagen som undertecknad ska stå för som vanligt på helgen.
Frugan fixar ju middagen måndag till fredag för det mesta så det är väl inte mer än rätt att jag tar tag i det under ledigheter.
Idag blir det högrevsburgare inlindade i bacon med sallad och nån god dressing, detta blir nog gott.


Vårat "räcke" utanför vår byggnad fick en annan funktion under sommaren, antar att det låg ett par fotbollar där på taket och då blir det som det blir, ungar kan vara påhittiga ibland, på gott och ont ;)


Jag och Boney tillönskar er en fin Lördag, det ska vi ha.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, ungarnas kreativitet är det minsann inget fel på men det är på gott och på ont ;-)
Vilken god middag du bjuder på i dag. Här blir det grillat om vädret skärper till sig.

Önskar dig, Benny och frugan en god lördagskväll!

LillaSyster sa...

Mmmm högrevsburgare! Här blev det kräftor. Ha en bra helg!

Geddfish ♥ sa...

Låter som en supergod middag!
Jag gjorde en enkel fiskgryta på grönsaker och potatis, lätt som en plätt, men jättegott.
Ha en skön kväll ni två!

BP sa...

Så jag minns fotbollar på tak eller på färskt cementerade golv i hus - jajaja! Härliga minnen. Tack för att du visade bilden:-)
Så Mr. Bone har avancerad till Boney... Boney M då eller;-) Du och Han älskar varandra, det syns. En perfekt groupie av er två:-)

PS. Har Boney fått en "Bluetooth" också;-) DS.

Ditte sa...

Lagom aktivitet tycker jag är bäst. Och du verkar helt inne på det. bra så.
Vad gäller barn och deras kreativitet så kan den vara stor. Kanske kan man kalla det för återanvändning. Kanske fanns det både bollar och annat på taket.
Bilden på dig och Boney är riktigt charmig.
Önskar er också en fin kväll.

Lotta sa...

Mums för högrevsburgare. Sitter här på jobbet nu och det suger i magen. Bra fördelning att fixar käket på helgerna. Hoppas du delade med dig till Boney, han ser ut att behöva lite burgare.
Ha en go söndag :-)

Ama de casa sa...

Lät som ni fick en riktig gourmetmiddag igår :-)
Liiite glest mellan stegpinnarna där...

Ha nu en skön söndag!

Susjos sa...

Mums så god mat du lagar, hm undrar om jag kan tvinga in min man i köket lite oftare?!
Snygg bild på dej och din kamrat! Ha nu en fin fortsättning på söndagen, nu blev jag hungrig, så lunch måste intagas!

Veiken sa...

Högrevsburgare är inte fy skam - toppengott helt enkelt.
Om vi vuxna hade lika stor entusiasm och kreativitet som ungarna ha de nog gått åt skogen mer än en gång! Haha!