söndag 5 september 2021

Lite Ullared...

blev det i helgen för frugan som blev medbjuden av sin grabb med familj, var inne i stan igår eftermiddag och mötte upp för att vara "bärhjälp".
Passade på att promenera runt lite vid Gustav Adolfs torg och ta lite bilder av våra fina centrala delar av Göteborg.
Vår gamla kung som en gång i tiden pekade ut var Göteborg skulle ligga.

Paddan passerade mig så jag fick ta en bild iallafall, hade fått några bättre om jag inte av misstag råkat filma istället, jaja, så kan det bli ibland ;)

Tyska kyrkan, byggd på 1600-talet, finns att läsa om HÄR.
En riktigt fin kyrka med mycket historia, har varit där en gång med min bror då han ännu var präst i svenska kyrkan och fick till mig detaljer om denna byggnad som nog inte står uppskrivet någonstans, skrivs ej ner här heller, sekretess sekretess ;)

En fin liten kanal det där.

Men nu blir det soffan resten av denna söndagen, imorgon börjar allvaret igen, slit och släp, aldrig är det något annat ;)

Ha det fint alla.




 

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Paddan var längesen jag åkte, måste varit på skolresan 1988
Då har frugan fyllt på skåp och lådor med brahasaker från Ullared =) Ja, slit och släp.....men idag kan vi ju vila oss i form. Ha en bra eftermiddag!

znogge sa...

Härliga bilder från din stad! Ullared har jag vägrat hittills och kommer nog att fortsätta med det. Bärhjälp är det nog så viktigt att ha till hands.
Helgerna går på tok för fort även om min är lång!

Ha en finfin söndag!

BP sa...

Gissar att Göteborg Centrum är det närmaste du någonsin lär komma till Ullared;-) Du glömde förresten visa alla shoppingkassar som du fick bära hem - hahaha:-)
Du är inte ensam om att ibland filma istället för att fota. Trodde att jag var ensam om denna fadäs. Men en flytande padda är kanske ännu roligare än en "stationär" dito;-)
Härliga bilder från fina Göteborg, där till och med solen skiner dagen till är:-)

PS. Du och din bror är inte ett dugg lika tycker jag. Minns att du besökte honom i Stockholm för många år sedan, och då nämnde du att han var präst. DS.

Susjos sa...

Härliga bilder från ett soligt Göteborg! Å visst har jag också åkt paddan! Minns att vi fick huka när vi åkte över en bro som kallades osthyveln, tror jag! En fin tur med båt, men minns inte när det var?
Ja, nu är den korta helgen över, men vi fick fina minnen från ett soligt Malaga!
Men i morrn är det jobb igen även för mej, skönt nog börjar jag inte förrän kl 21.
Ha en fin start på veckan!

Ditte sa...

Perfekt att du skulle vara bärhjälp och passade på att ha kameran med och att visa oss läsare lite mer från din fina stad. Tack för det.
Ler när jag ser "Paddan". Har åkt den många gånger med så länge sen.
Hoppas du haft en bra söndag.
Önskar dig en bra start på veckan.

Veiken sa...

Mysigt med bilder från centrum. Vi har inte varit där sedan pandemin startade så det är ett tag sedan. Tur att frugan kunde få lite bärhjälp.
Ullared är inte min grej, men det är jag det!

Ama de casa sa...

Åååhhh... Ullared - mitt drömresmål! Fast jag lär aldrig få komma dit...

Fina bilder från din vackra hemstad! Och precis som du och BP så är jag en fena på att spela in istället för att ta kort. Anders sammanställde "några" av misstagen till en enda film:

https://www.youtube.com/watch?v=LT2bSUcLnwY

"Nu filmar jag" eller "Nu spelar jag in" var mina standardfraser när dom misstagen gjordes :-D

Ha en fin start på veckan!

Ingrid sa...

Kul att se att Paddan fortfarande finns. Den åkte jag och Åke med 1962 när vi var i Göteborg och hälsade på syrran!
Ha en glad måndag!

Lotta sa...

Tack för rundvandringen. Paddan är ju bara ett måste när man är i Göteborg. Det får bli nästa år. Ullared vill jag också åka till. Får bli nästa månad, när jag inte har något bättre för mig.
Ha en finfin tisdag, snart är det mitt i veckan igen :-)