tisdag 7 september 2021

Tisdagsmorgon igen...

och som det blir ibland, så vaknade jag till en timme innan jag egentligen ska gå upp. 
Kattlådan rensad, kaffet håller i skrivande stund på att fylla termosen med de ljuvliga, obligatoriska, dropparna som gör att man klarar av att gå till kneget utan att somna på vagnen ;)

Fann denna förkortning på utsidan av skolsysters fönster, "Fuck the police".
Budskapet i sig är ju ganska barnsligt men kostnaden för klottersanering är ju det som är värst, pengar som kunde behövts till annat om man så säger.

Nu ska jag snart servera frugan kaffe på sängen tillsammans med en liten ostfralla som ju är hennes favorit.

Och med detta tillönskar jag er en fin dag.
Ha det bäst.


9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Du är för gullig som fixar frukost på sängen en tisdagsmorgonen. Jag vaknade också innan klockan ringde, så jag klev upp och gjorde min rehab träning innan jobbet, hade tänkt köra den i em, men nu är det klart och jag har hunnit med en andra kopp kaffe också.
Nu är det tid att åka till jobbet. Tråkigt och onödigt klotter. Ha en bra dag!

Znogge sa...

Budskapet kunde varit värre ja men kostnaderna för klottersanering är inte att leka med. Vid ett tillfälle hade vi turen att känna igen handstilen så någon fick sanera själv. Det hade god effekt kan jag säga.

Ha en finfin tisdag!

Ama de casa sa...

Vakna en timme för tidigt och dessutom gå upp och fixa en massa grejer? Finns inte på kartan för min del... ;-)

Fy fasen för alla dessa klottrare! Tacka vet jag snygga graffittimålningar på tillåtna ställen.

Ha en fin dag!

Geddfish ♥ sa...

Gulligt att servera kaffe och frukost på sängen! Kärleksfullt.
Ja, fy för klotter. Snyggt gjord graffitti gillar jag där den ska vara och likaså muralmålningar.
Ha det bäst!

Ingrid sa...

Lyckos din fruga som får frukost på sängen!
Ha en fin tisdag!

Susjos sa...

Ja, verkligen lyckos din fru som får frukost på sängen, en fin gest!
Vakna en timme tidigare... också imponerande, men skönt at ti lugn och ro fixa med kaffe och göra snyggt i kattlådan!
Trist med allt klotter!
Men hoppas du har haft en fin dag, och en fortsatt fin vecka!

BP sa...

Hoppas att du också har haft en fin tisdag. FTP är ju rätt så "oskyldigt" jämfört med annat "klotter" på väggarna i vissa utsatta stadsdelar i din hemstad eller i Stockholm. I Täby är det ju s.k. nolltolerans och allt klotter i kommunen ska vara sanerat inom 24 timmar. Konstigt nog funkar det. MEN det är ju inte bara klotterborttagningen som kostar pengar utan ommålningen också...

Ditte sa...

Så onödigt med detta klotter. Och kostnaden blir ju påtaglig. Kanske kameror kunde få stopp på det. Vet att det fungerat på en del skolor i klottertäta områden i Stockholm.
Omtänksamt att frugan får frukost på sängen.
Hoppas din dag blev bra. Funderar på om det är på g för dig med nya arbetsuppgifter. Tycker de på skolan verkar vara mindre bra på att ta till vara dina kvalitéer.
Ha det så bra du kan.

Gunnel sa...

Jag ska tipsa min man om att läsa din blogg.Ha det bra.